کانادا وحید یامین‌پور، محسن قمی و سه نهاد جمهوری اسلامی را به فهرست تحریم‌ها اضافه کرد

By | ۱۴۰۱-۱۰-۱۹

کانادا روز دوشنبه ١٩ دی‌ماه دو فرد و سه نهاد دیگر جمهوری اسلامی را به مجموعه تحریم‌ها اضافه کرد.

طبق بیانیه دولت کانادا، حکومت ایران به‌رغم محکومیت‌های بین‌المللی نقض سیستماتیک و فاحش حقوق بشر همچنان به سرکوب معترضان ادامه می‌دهد و برای توجیه فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده‌اش در داخل و خارج ایران تبلیغ می‌کند.

ملانی جولی، وزیر امور خارجه کانادا، با اشاره به همبستگی کشورش با مردم ایران گفت: «رژیم ایران باید سرکوب هولناک اعتراضات را متوقف کند. آزادی بیان برای همه است و کانادا همچنان در کنار کسانی می‌ایستد که به پا می‌خیزند و خواهان شنیده شدن صدایشان می‌شوند.»

  • تحریم‌شدگان

وحید یامین‌پور: معاون وزیر ورزش و جوانان، دبیر شورای عالی جوانان، و مسئول تبلیغات دولتی که مجری برنامه، تولید کننده محتوا، و مشورت‌دهنده به صدای و سیمای جمهوری

اسلامی است.

وحید یامین‌پور

: عضو مجلس خبرگان رهبری، و عضو هیئت نظارت بر مطبوعات و شورای عالی انقلاب فرهنگی . قمی همچنین معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر رهبر جمهوری اسلامی است.

بنیاد پانزده خرداد: یک بنیاد انقلابی و معاف از مالیات که طبق اعلام دولت کانادا بر ثروت دزدسالاران جمهوری اسلامی می‌افزاید، عملیات‌های بلندپایه‌ترین مقام‌های حکومت را تامین مالی می‌کند، و سیاست‌های داخلی و فعالیت‌های منطقه‌ای را که تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی هستند، اجرا می‌کند.

روزنامه ایران: روزنامه دولتی که اطلاعات نادرست و تبلیغات حکومت را به منظور توجیه سرکوب داخلی و عملیات‌ بی‌ثبات‌کننده منطقه‌ای سازمان‌هایی همچون نیروی قدس سپاه و بازیگران غیردولتی متحد جمهوری اسلامی منتشر می‌کند.

هیئت نظارت بر مطبوعات: وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که طبق قانون مطبوعات جمهوری اسلامی، این اختیار را دارد که به طور خودسرانه و با بهانه‌هایی همچون «ضرر به مبانی اسلام» یا «توهین به ولی فقیه» خبرگزاری‌ها و نشریات را تعطیل کند.

تا پیش از امروز، کانادا ۱۲۵ شخص و ۱۸۶ نهاد امنیتی، اطلاعاتی، و اقتصادی جمهوری اسلامی را تحت تحریم قرار داده است.

محسن قمی

صدای آمریکا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *