سازمان‌ها، مقامات و کنشگران ۸۰ کشور در کارزاری خواستار حمایت از خیزش ایرانیان شدند

By | ۱۴۰۱-۱۱-۱۳

صدها مقام و سازمان از جمله روسای جمهوری و نخست‌وزیران پیشین کشورها، برندگان جوایز نوبل، سازمان‌های بین‌المللی و نیز کنشگران و مقامات ارشد حدود ۸۰ کشور جهان در کارزاری خواستار همبستگی همه کشورهای جهان با جنبش آزادی‌خواهانه مردم ایران شدند.

این بیانیه خاطرنشان کرد: مردم ایران با پیشگامی زنان جوان و با وجود کشتار، اعدام، شکنجه، تجاوز جنسی، نابیناسازی، ضرب‌وجرح و بازداشت هزاران نفر از سوی رژیم، با شجاعتی نفس‌گیر و بدون سلاح‌ در خیابان‌ها دست به خیزش زده‌اند.

شیرین عبادی، توکل کرمان، برنده یمنی جایزه نوبل، بان کی مون، کیم کمپبل، جوزف کلارک و استفان هارپر، نخست‌وزیران پیشین کانادا، ائتلاف جهانی حقوق اقلیت‌ها، شبکه دموکراسی آسیا، کنگره جهانی آزادی و مرکز مستندسازی حقوق بشر ایران از جمله شرکت‌کنندگان در این کارزار هستند.

این کارزار تاکید کرد: دولت‌ها، سازمان‌های مدنی و افراد باید با صدای بلند از معترضان ایران حمایت کرده و سرکوبگری رژیم را محکوم کنند. دولت‌های جهان باید با اقدامات دیپلماتیک، اقتصادی و نمادین، رژیم را تنبیه و معترضان را تقویت کنند.

این بیانیه افزود: قانون‌گذاران جهان باید بازداشت‌شدگان و به ویژه معترضان در معرض خطر اعدام در ایران را تحت کفالت درآورده و درباره وضعیت سخت آنها اطلاع‌رسانی کنند.

حاضران در این کارزار خاطرنشان کردند: همه مقامات دخیل در سرکوب معترضان ایران، از علی خامنه‌ای گرفته تا فرماندهان محلی بسیج، باید تحریم شوند و سپاه پاسداران باید در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار گیرد.

این کارزار تاکید کرد: مقام‌های ارشد دولت‌های دموکراتیک جهان باید در جلسات رسمی و علنی پذیرای رهبران اپوزیسیون ایران باشند. همچنین حمایت از گزارش‌دهی دقیق از طریق رادیو، تلویزیون و شبکه‌های اجتماعی درباره تحولات ایران و کمک به شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی خصوصی ایرانی خارج کشور باید افزایش یابد.

این بیانیه افزود: برای مقابله با سانسور، نظارت حکومت و اختلال و فیلترینگ اینترنت و نیز حمایت از ارتباطات مردم ایران، باید کمک و تجهیزات در اختیار معترضان ایران قرار گیرد.

کارزار جهانی همبستگی با جنبش آزادی‌خواهی ایران با تاکید بر لزوم حمایت از جنبش کارگری ایران افزود: اتحادیه‌های کارگری، دولت‌ها و جامعه جهانی باید تجربیات خود در ستاندن حقوق خود و رسیدن به دموکراسی را در اختیار جنبش کارگران ایران قرار دهند.

این بیانیه خاطرنشان کرد: باید کمک‌های ملموسی همچون وی‌پی‌ان و راه‌های ارتباطی در اختیار کارگران ایران قرار گیرد و در صورت یافتن راه‌های امن و موثر برای تشکیل صندوق حمایت از اعتصاب‌کنندگان، به این صندوق کمک‌های مالی ارائه شود.

بیانیه کارزار جهانی همبستگی با جنبش آزادی‌خواهی ایران در پایان تاکید کرد: با هرچه در توان داریم از جنبش آزادی‌خواهانه مردم ایران حمایت خواهیم کرد و از همه خیرخواهان جهان می‌خواهیم به ما ملحق شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *