تشکیل «یگان‌های ضدشورش» در پادگان‌ها و منازل سازمانی ارتش بجای رسیدگی به وضعیت کارکنان!

By | ۱۴۰۱-۱۱-۱۶

-به پیشنهاد معاون فرمانده نیروی زمینی ارتش و موافقت علی خامنه‌ای برای مقابله با کشیده شدن اعتراضات به پادگان‌ها و منازل مسکونی ارتشی‌نشین یگان‌های ضربت ایجاد شده است.
-در نامه‌ای که در اختیار کیهان لندن قرار گرفته آمده که برای خرید ادوات ضدشورش شامل (سپر، کلاه ایمنی، ساق‌بند، باتوم، شوکر، اسپری فلفل، سلاح‌ وینچستر و پینت‌بال و مهمات غیرکشنده) اعلام نیاز شده است.
-پیشنهاد تشکیل این یگان را نوذر نعمتی معاون فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی مطرح کرده که مورد موافقت علی خامنه‌ای به عنوان فرمانده کل قوا قرار گرفته و او دستور تشکیل این گردان‌ها را صادر کرده است.
-یک منبع مطلع به کیهان لندن می‌گوید، «برای تقویت گردان‌های ضربت بودجه‌ ۶۰ میلیارد تومانی در نظر گرفته شده است. آنهم در شرایطی که در بسیاری از پادگان‌ها پرسنل به خاطر کمبود بودجه حتا سرویس مناسب برای ایاب و ذهاب ندارند».

منابع مطلع نامه‌ای که نشان می‌دهد به پیشنهاد معاون فرمانده نیروی زمینی ارتش و موافقت علی خامنه‌ای برای مقابله با کشیده شدن اعتراضات به پادگان‌ها و منازل مسکونی ارتشی‌نشین یگان‌های ضربت ایجاد شده است.

بازدید فرمانده ارتش جمهوری اسلامی از یک دوره آموزشی نیروهای واکنش سریع و‌ نیرو مخصوص نیروی زمینی؛ آبان ۱۳۹۸

این منابع می‌گویند فرماندهان ارتش برای «خوش‌خدمتی به خامنه‌ای» بودجه‌هایی را که باید برای بهبود زندگی پرسنل و کارکنان خرج کنند صرف اموری می‌کنند که نشان دهند ارتش در «رکاب ولایت‌» است اما خودشان بهتر خبر دارند واقعیت چیست و چرا از وضعیت شهرک‌های نظامی و پادگان‌ها نگران‌اند!

در متن نامه که بر اساس ضرورت شماره، تاریخ و برخی اطلاعات آن ناخوانا شده و به امضای سرتیپ دوم کریم چشک معاون عملیات نیروی زمینی ارتش رسیده است آمده «با توجه به رخدادهای اخیر در سطح جامعه و «احتمال انتقال آشوب‌های خیابانی به پادگان‌های نظامی» تشکیل یگان‌های ضربت به منظور حراست از اماکن و تأسیسات پادگانی ضروری بود که تشکیل شده اما فاقد تجهیزات لازم‌اند.»

در همین نامه برای خرید ادوات ضدشورش شامل (سپر، کلاه ایمنی، ساق‌بند، باتوم، شوکر، اسپری فلفل، سلاح‌ وینچستر و پینت‌بال و مهمات غیرکشنده) اعلام نیاز شده است.

پیشنهاد تشکیل این یگان را نوذر نعمتی معاون فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی مطرح کرده که مورد موافقت علی خامنه‌ای به عنوان فرمانده کل قوا قرار گرفته و او دستور تشکیل این گردان‌ها را صادر کرده است.

یک منبع مطلع به کیهان لندن می‌گوید، «برای تقویت گردان‌های ضربت بودجه‌ ۶۰ میلیارد تومانی در نظر گرفته شده است. آنهم در شرایطی که در بسیاری از پادگان‌ها پرسنل به خاطر کمبود بودجه حتا سرویس مناسب برای ایاب و ذهاب ندارند.»

سرلشکر عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی روز ۱۳ بهمن در یک سخنرانی در قم گفت، «بسیاری از افراد سؤال می‌کنند در حوادثی که در کشور اتفاق می‌افتد جایگاه ارتش کجاست؟ موضع او چیست؟» و در ادامه می‌گوید «ولایت فقیه خط قرمز ارتش است.»

موسوی در این سخنرانی همچنین گفت، «یکی از اهدافی که دشمنان در حوادث اخیر دنبال می‌کردند تضعیف نیروهای مسلح بود، آنها طراحی دقیق کرده بودند که نیروهای مسلح را سرگرم و تضعیف کنند تا اگر خواستند کاری انجام دهند با نیروی ضعیف روبرو باشند. دشمن برای اینکه به اهداف خود برسد دیدید که چه کسانی را به میدان آورد. برای مثال در خصوص اتفاقات اخیر ۵۰۰ میلیون توییت زده شد.»

کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش اخیراً به دلیل دخالت در سرکوب معترضان در فهرست تحریم‌های انگلیس قرار گرفت. حیدری با صراحت به دخالت خود و نیروهایش در سرکوب اعتراضات «آبان ۹۸» اذعان کرده است. دولت استرالیا نیز حیدری و عبدالرحیم موسوی فرمانده ارتش جمهوری اسلامی را به دلیل مشارکت در سرکوب‌ها و همدستی با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ارسال پهپاد به روسیه برای استفاده در جنگ علیه اوکراین تحریم کرده است.

شهرام سبزواری تحلیلگر امور نظامی به کیهان لندن می‌گوید: «مأموریت این یگان‌ها همکاری با نیروهای بسیج در منازل مسکونی سازمانی ارتش و پادگان‌هایی است که معترض‌اند. در اعتراضات اخیر در بعضی شهرک‌های ارتشی‌نشین تجمعاتی برگزار شد. آنها علیه نظام و خامنه‌ای از بالای ساختمان‌ها شعار دادند. قبلاً یگان بسیج در این شهرک‌ها مستقر بودند اما آنها ظرفیت مقابله با خانواده‌هایی را که در شهرک‌ها هستند ندارند برای همین به پیشنهاد فرماندهان نیروی زمینی این یگان‌ها تشکیل شد.»

از اوایل سال ۱۳۹۷ سازمان عقیدتی- سیاسی ارتش در شهرک‌های مسکونی ارتشی پایگاه مقاومت بسیج نیز راه‌اندازی کرد.

اینهمه در حالیست که فرماندهان ارتش و رؤسای عقیدتی- سیاسی نیروهای نظامی مرتب در مورد ضرورت مقابله با تلاش جهت «تغییر رژیم» به ویژه در ارتش هشدار می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *