علی خامنه‌ای: کمبودها و ضعف‌های ما کم نیست، ولی انقلابی نگاه کنید

By | ۱۴۰۱-۱۱-۲۶

رهبر جمهوری اسلامی در سخنرانی روز چهارشنبه ۲۶ بهمن بار دیگر اذعان کرد که «کمبودها و ضعف‌های ما کم نیست»، اما انتقاد از ضعف‌ها را «نگاه ارتجاعی» خواند و گفت مردم «باید با نگاه انقلابی به ضعف‌ها نگاه کنند».

علی خامنه‌ای گفت «کمبودها و ضعف‌های ما کم نیست، بعضی‌هایش را مردم احساس می‌کنند. گرانی هست، تورم هست، کاهش ارزش پول ملی هست، ضعف‌های دیگری هم داریم در بخش‌های مختلف»، اما در ادامه خطاب به مردم افزود: «منتها شما با نگاه انقلابی به ضعف‌ها نگاه کنید، چرا با نگاه ارتجاعی نگاه می‌کنید؟»

روند سقوط ارزش پول ملی به‌گونه‌ای است که قیمت هر دلار آمریکا در روز همین سخنرانی با عدد ۴۶ هزار و ۲۵۰ تومان آغاز شد و احتمال داده می‌شود که قیمت این ارز خارجی به ۵۰ هزار تومان هم برسد.

این در حالی است که سازمان برنامه‌وبودجه مهرماه پارسال پیش‌بینی کرده بود نرخ دلار در پایان سال ۱۴۰۱ به ۱۸ هزار و ۱۰۰ تومان و در سال ۱۴۰۵ به ۴۴ هزار تومان برسد.

رهبر جمهوری اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که «می‌گویند چرا همه‌ تلاش خودتان را گذاشتید روی تسلیحات؛‌ پهپاد، موشک و…»، از آن به‌عنوان «پیشرفت» یاد کرد و در توضیح دلیل آن گفت «کشوری که دشمن دارد، باید به فکر خودش باشد دیگر».

هزینه‌ای که حکومت ایران برای تولید و گسترش انواع تسلیحات نظامی می‌کند به‌طور دقیق روشن نیست، اما در سال‌های اخیر، به‌رغم مشکلات و بحران‌های گسترده و عمیق اقتصادی و به‌خصوص فقیرترشدن طیف‌های گسترده‌ای از جامعه، صرف هزینه برای ساخت تسلیحات نظامی متوقف نشده است.

رهبر جمهوری اسلامی در بخش‌های دیگری از سخنان خود نیز بارها به مراسم حکومتی ۲۲ بهمن، سالگرد انقلاب اسلامی ۵۷، اشاره کرد و آن را «یک ۲۲ بهمن تاریخی» خواند.

آقای خامنه‌ای با «اظهار تعظیم» به‌خاطر برگزاری این مراسم ادعا کرد مردم «با این همه تبلیغات مخالف و تحریکات دشمنان»، به‌صورت «میلیونی و با عظمت» در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کردند.

این در حالی است که، به‌گواهی تصاویر و ویدئوهای بسیار و گزارش‌های متعدد، مراسم امسال، از کم‌رونق‌ترین دوره‌های برگزاری این مراسم حکومتی بود تا جایی که در موارد متعددی رسانه‌های حکومتی و فعالان رسانه‌ای وابسته به حکومت از تصاویر سال‌های گذشته برای نمایش جمعیت در مراسم امسال استفاده کردند.
رادیوفردا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *