مسمومیت از طریق «گازهای ترکیبی»، تازه‌ترین گمانه‌زنی یک روزنامه هم‌میهن از مسمومیت‌ دانش‌آموزان

By | ۱۴۰۱-۱۲-۱۳

روزنامه «هم‌میهن» با استناد به نظرات «متخصصان اورژانس، پزشکان و پرستاران» در ارتباط با موضوع مسمومیت‌ زنجیره‌ای دانش‌آموزان مدارس مختلف کشور، نوشته است: آنها می‌گویند «عامل مسمومیت» احتمالا «گازهای ترکیبی» بوده است.

این رسانه در ارتباط با مسمومیت دانش‌آموران که کاربران شبکه‌های اجتماعی از آن با عنوان «حمله شیمیایی به مدارس» نیز نام می‌برند، خبر داده است که از هفته گذشته «تیم ویژه‌ای از متخصصان سم‌شناس، پزشکی قانونی، نورولوژیست و شیمیست» به دستور وزارت کشور جمهوری اسلامی تشکیل شده است.

روند مسمومیت‌های سریالی در مدارس دخترانه کشور که از سه ماه قبل و به مرکزیت شهر قم آغاز شده است در میانه اسفندماه با گسترش به تعداد زیادی از شهرهای ایران، به دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی هم سرایت کرده است.

با گسترش و ادامه این مسمومیت‌ها دانش‌آموزان و دانشجویان در ایران، مردم انگشت اتهام را به سمت حاکمیت نشانه می‌روند، اما مقامات حکومت می‌گویند کار، کار «دشمن» است.

روز پنجشنبه هفته گذشته، یازدهم اسفند،‌ رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز با تایید مسمومیت دانشجویان یک خوابگاه دخترانه در کرج گفت: «۲۱ نفر از این دانشجویان به دلیل مسمومیت به بیمارستان منتقل شدند که حال عمومی آنها رو بهبودی است.»

روز چهارشنبه نیز گزارش‌هایی از وقوع مسمومیت در شمار زیادی از مدارس دخترانه و پسرانه در شهرهای تهران، کرمانشاه، تهرانسر و اردبیل منتشر شد.

این رخداد که باعث نگرانی جمع زیادی از مردم ایران شده حالا با واکنش گسترده جهانی نیز روبرو شده است.

ملاله یوسف‌زی، فعال حقوق بشر پاکستانی و برنده جایزه صلح نوبل که تمرکزش حوزه آموزش دختران است، یکی از شخصیت‌های جهانی است که در توییتی نوشت: «مسمومیت صدها دختر دانش‌آموز ایرانی تلاشی وحشتناک و خشونت‌آمیز برای ترساندن زنان جوان از تحصیل و خاموش کردن صدای آنها است.»

صدای آمریکا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *