آخوند روستای احمدآباد در استان مرکزی در پی حمله با چاقو زخمی شد

By | ۱۴۰۲-۰۲-۱۷
هادی رفیعی‌کیا، فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی، از حمله با چاقو به امام جماعت روستای احمدآباد این شهرستان از سوی یک مرد جوان خبر داد و اعلام کرد که این آخوند در پی حمله زخمی شده است.
رفیعی‌کیا به خبرگزاری فارس گفت که این حمله شامگاه شنبه ۱۶ اردیبهشت روی داده و فرد حمله کننده یک جوان «حدودا ۲۱ ساله» بوده است.
او افزود که این آخوند در جریان این درگیری، مجروح و برای مداوا به بیمارستان منتقل شد.
فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی مدعی شد که «ضارب یک شخص بیمار روانی است».
این ادعا در حالی مطرح می‌شود که پیشتر حملات به آخوندها در ایران از سوی مردم عادی افزایش یافته است.
چند روز پیش، رسانه‌های ایران گزارش دادند که عباسعلی سلیمانی، نماینده سابق خامنه‌ای در استان سیستان و بلوچستان و عضو مجلس خبرگان رهبری، در بابلسر هدف «سوءقصد» مسلحانه قرار گرفت و کشته شد.
پس از کشته شدن او، گزارش‌هایی از تقاضای سلیمانی برای دریافت چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان پول نقد از این بانک منتشر شد، اما مدیر امور شعب بانک ملی مازندران در این باره گفت که او برای جابه‌جایی چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به بانک مراجعه کرده بود.
همچنین هم‌زمان با کشته شدن سلیمانی، یک خودرو در تهران یک آخوند را زیر گرفت. پس از آن، قوه قضاییه از بازداشت راننده‌ این خودرو خبر داد که با پرایدش در بلوار مرزداران تهران، این آخوند را برای لحظاتی روی کاپوت حمل کرده بود.
همزمان در قم نیز گزارش‌هایی از زیر گرفتن آخوندها منتشر شد. این در حالی است که حمله با چاقو به آخوندها هم در سال‌های اخیر در ایران افزایش یافته است.
سال گذشته مرتضی موسوی، معاون فرماندهی انتظامی استان البرز، اعلام کرد یک روحانی در حین سخنرانی در «امامزاده محمد» کرج به دست فردی با ضربه چاقو مجروح و در پی آن به بیمارستان منتقل شده است.
سال ۹۸ نیز یک روحانی در همدان به نام مصطفی قاسمی با اسلحه کلاشنیکف کشته شد.
پس از آن رهبر جمهوری اسلامی خواستار برخورد جدی‌تر با خرید و فروش اسلحه شد و گفت: «قاتل روحانی همدانی در صفحه اینستاگرام با چهار نوع اسلحه، تصاویری از خود منتشر کرده است که مقابله با این‌گونه موارد وظیفه نیروی انتظامی است.»
در جریان خیزش انقلابی علیه جمهوری اسلامی نیز معترضان تعدادی از حوزه‌های علمیه ایران را آتش زدند و عمامه‌های برخی از آخوندها را در خیابان‌ها پرتاب کردند که این اقدام اعتراضی به «عمامه‌پرانی» مشهور شد.
در جریان خیزش سراسری علیه جمهوری اسلامی، همچون اعتراضات سال‌های اخیر، معترضان شعارهایی را علیه آخوندها از جمله «توپ تانک فشفشه، آخوند باید گم بشه» را سر دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *