نظام پزشکی: پارسال ۸۰۰ ماما از ایران مهاجرت کردند

By | ۱۴۰۲-۰۲-۱۷
رئیس شورای هماهنگی نظام پزشکی کشور از مهاجرت بیش از ۸۰۰ ماما به خارج از کشور در سال گذشته خبر داد و گفت: دولت و مجلس باید با تامین شغل و درآمد مناسب و ایجاد امنیت شغلی مانع از خروج این سرمایه‌های ملی شوند.

ایرنا:  رئیس شورای هماهنگی نظام پزشکی کشور از مهاجرت بیش از ۸۰۰ ماما به خارج از کشور در سال گذشته خبر داد و گفت: دولت و مجلس باید با تامین شغل و درآمد مناسب و ایجاد امنیت شغلی مانع از خروج این سرمایه‌های ملی شوند.

دکتر منصور جعفری نمین روز شنبه در آیین گرامیداشت روز جهانی ماما در اردبیل با اشاره به موضوع جوانی جمعیت و عدم استفاده از نظرات کارشناسی ماماها و انجمن‌های مامایی و زنان و زایمان خواستار اصلاح موارد مرتبط با این موضوع و بویژه موضوع غربالگری نوزادان شد و افزود: تولد نوزاد معلول تبعات زیادی برای جامعه و خانواده دارد و در نظام سلامت نیز اختلالاتی بوجود خواهد آورد.

دکتر جعفری نمین با اشاره به موضوع اجرای پزشکی خانواده و سیستم ارجاع در کشور گفت: متاسفانه جایگاه واقعی ماماها در این موضوعات دیده نشده و باید جایگاه ماماها در تیم سلامت خانواده در نظر گرفته شود.

رئیس شورای هماهنگی نظام پزشکی کشور با اشاره به الزام پزشکان و کادر درمانی جهت عقد قرارداد با بیمه‌های پایه بیان کرد: در صورت اجرای این قانون، سازمان‌های بیمه‌گر هم باید در پرداخت هزینه‌ها و عقد قرارداد با پزشکان و کارشناسان پروانه دار مشارکت کنند.

رئیس هیات مدیره نظام پزشکی اردبیل با تاکید بر مخالفت سازمان نظام پزشکی کشور با تعرفه پزشکی ابلاغی تصریح کرد: دستمزد و قیمت تمام شده باید از هم جدا شود ولی در قانون ابلاغی تعرفه پزشکی، این موضوع دیده نشده و به همین دلیل سازمان نظام پزشکی کشور مخالفت صریح خود را با تعرفه ابلاغی اعلام کرده و از طریق دولت و مجلس این موضوع پیگیری می‌شود تا نسبت به اصلاح تعرفه اقدام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *