هک وبسایت‌های وزارت خارجه جمهوری اسلامی و انتشار اسناد مربوط به موافقتامه تبادل اسدی

By | ۱۴۰۲-۰۲-۱۸

گروه هکری «قیام تا سرنگونی»، پس از هک سایت‌ها و سرورهای وزارت خارجه جمهوری اسلامی، فهرست پلاک محرمانه خودروهای این وزارتخانه، مشخصات فرماندهان و مشاورین بسیج و  اسامی ۱۱ هزار نفر از کارکنان وزارت خارجه را منتشر کرد.

این گروه همچنین اسناد اقدامات وزارت خارجه برای بازگرداندن اسدالله اسدی دیپلمات محکوم شده جمهوری اسلامی به ایران را منتش کرد و تلاش برای انعقاد موافقتنامه تبادل زندانیان بین ایران و بلژیک، ده‌ها دیدار با مقامات کشورهای اروپایی و اقدامات رسانه‌ای از جمله این اقدامات بوده است.

دیپلمات بازداشتی ایران

این گروه اعلام کرد که ۲۱۰ سایت و سامانه وزارت خارجه جمهوری اسلامی را هک کرده و پس از هک این سایت‌ها،چارت سازمانی وزارت خارجه و کدهای مکاتبات،فهرست مدیران کل، فهرست پرسنل نمایندگی ها در خارج کشور و فهرست ۱۰ هزار و ۸۷۸ نفر از پرسنل این وزارتخانه را منتشر کرد.

فهرست ۶ هزار و ۴۳۳ نفر از کارکنان این وزارتخانه نیز با کدهای ویژه پرسنلی آنان منتشر شده است. فهرست فرماندهان و اعضای شورای مرکزی بسیج وزارت خارجه به همراه شماره تلفن و فکس و همچنین فهرست ۱۳۰ نفره «بسیج کربلا» در این وزارتخانه نیز توسط گروه هکری «قیام تا سرنگونی» منتشر شده است.

فهرست پلاک محرمانه خودروها و همچنین خودروهای در اختیار مدیران کل وزارت خارجه و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی در کشورهای خارجی از جمله دیگر اسناد منتشر شده است.

گروه هکری «قیام تا سرنگونی» همچنین اسنادی از  سفر علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، به تاجیکستان از جمله هیات همراه، کپی پاسپورت و مسیر پرواز را منتشر کرده است.

گروه هکری «قیام تا سرنگونی» همچنین اسناد اقدامات وزارت خارجه برای مقابله با گروه مجاهدین خلق را منتشر کرده است. از جمله این اسناد صورت جلسه نشست «کمیته سیاسی مقابله با مجاهدین» به ریاست علی باقری، معاون سیاسی وزارت خارجه، است.

اقدامات برای بازگرداندن اسدالله اسدی به ایران

گروه هکری «قیام تا سرنگونی»، نزدیک به سازمان مجاهدین خلق، همچنین اسناد اقدامات وزارت خارجه برای بازگرداندن اسدالله اسدی، دیپلمات محکوم شده جمهوری اسلامی به ایران، را منتشر کرد.

اصل سند مربوط به اسد‌الله اسدی را از اینجا بخوانید

تلاش برای انعقاد موافقتنامه تبادل زندانیان بین ایران و بلژیک، ده‌ها دیدار با مقامات کشورهای اروپایی و اقدامات رسانه‌ای از جمله این اقدامات بوده است.

این گروه همچنین اسنادی از جلسات وزارت اطلاعات و وزارت خارجه درباره پرونده اسدالله اسدی، دیپلمات محکوم شده جمهوری اسلامی، به اتهام تلاش برای بمب‌گذاری در نشست سازمان مجاهدین خلق را منتشر کرده است.

در سند وزارت خارجه اعلام شده که موضوع اسدالله اسدی در حیطه وظایف وزارت اطلاعات بوده و «تمامی تحرکات و فعالیت‌های مربوطه»پس از بازداشت اسدی نیز از سوی آن وزارت‌خانه «مدیریت و هدایت» شده است.

در این سند وزارت خارجه همچنین اعلام شده که کارگروه تشکیل شده در اینباره در وزارت خارجه، چندین گزارش را برای دفتر خامنه‌ای و شورای عالی امنیت ملی ارسال کرده است.

وزارت خارجه در این سند گزارشی را از اقدامات خود برای انعقاد موافقتنامه انتقال محکومین بین ایران و بلژیک ارائه کرده و از ده‌ها دیدار با مقامات آلمان و بلژیک در این پرونده خبر داده است.

این وزارتخانه همچنین استخدام «وکلای متخصص» در بلژیک و آلمان را یکی از اقدامات خود در پرونده اسدالله اسدی ذکر کرده است.

در این گزارش همچنین اعلام شده که اعضای سفارت جمهوری اسلامی هر هفته با اسدالله اسدی دیدار داشته‌اند و در مرداد ۱۴۰۰ نیز ۱۵۰۰ یورو به «حساب او در زندان برای تهیه مایحتاج» واریز شده است.

وزارت خارجه همچنین خبر داده که معاون و رایزن نمایندگی ایران با خبرنگار روزنامه لالبیر با هدف «اقدامات توجیهی رسانه‌ای درباره تاکید بر مصونیت قضایی» اسدی و توضیح اقدامات مجاهدین خلق دیدار کرده است.

گروه هکری «قیام تا سرنگونی» همچنین اسناد اقدامات وزارت خارجه برای مقابله با گروه مجاهدین خلق را منتشر کرده است.

گروه هکری «قیام تا سرنگونی» در خرداد ماه سال گذشته نیز اعلام کرده بود که  در آستانه سالگرد مرگ روح‌الله خمینی، طی یک عملیات بیش از پنج هزار دوربین کنترلی مراکز حکومتی و مناطق مختلف تهران و همچنین بیش از ۱۵۰ سایت و سامانه شهرداری تهران را از دسترس خارج کرده است.

این گروه همچنین برخی از وبسایت و سامانه‌های نهادهای دولتی از جمله سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را نیز هک کرده بود.
ایران اینترنشنال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *