دفاعیه حشمت‌الله طبرزدی: سران کشور به فکر روزی باشند که ملت خشمگین به حرکت درآید

By | ۱۴۰۲-۰۳-۱۰
هفته پیش محمد مقیمی، وکیل دادگستری گفت که حشمت‌الله طبرزدی ، موکل او از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب اصفهان به ۴۵ سال و ۶ ماه حبس تعزیزی محکوم شده است.
در زیر متن دفاعیه شمت‌الله طبرزدی میاید:
همانگونه که اعلام کردم، دادگاه مربوطه را صلاح ندانستم و دفاع نکردم و چنانچه انتظار داشتم، دادگاه انقلاب شعبه یک به ریاست قاضی مرتضی براتی، رای معین شده را انشا و من را به چند دهه حبس و مجازات تکمیلی محکوم کرد. اینک اما دفاعیه‌ام را به پیشگاه ملت ایران که بالاترین داور است، تقدیم می‌کنم.
ما ملت ایران اغتشاشگر نیستیم. ما به دنبال تشکیل حکومتی برامده از رای آزادانه‌ی احاد شهروندان هستیم، حکومتی که سکولار (غیر مذهبی)، دموکراتیک و غیر مرکزگرا باشد. حکومتی که هر نوع تبعیض جنسیتی، عقیدتی و مذهبی، زبانی و قومی، هر نوع سانسور، تفتیش عقیده، شکنجه و اعدام را ملغی کند. حکومتی که رفاه، امنیت، آزادی، سعادت، پیشرفت و زندگی نرمال را برای احاد شهروندان تضمین کند. ما به دنبال صلح و دموکراسی و حقوق بشر هستیم و نمی‌خواهیم با گسترش جنگ و ترور در عراق، سوریه، لبنان، فلسطین، اسرائیل و یمن، سرمایه‌های ملی و انسانی کشور را به هدر بدهیم بلکه می‌خواهیم‌ این سرمایه‌ها را برای ملت ستمدیده و مظلوم ایران هزینه کنیم. انقلاب دموکراتیک ما یک انقلاب انسانی است.
من به تعهد و رسالت خود در برابر یک ملت ستمدیده اما اگاه و به پاخاسته عمل کنم، ولو اینکه پایان کارم مرگ در زندان یا میدان باشد. تجربه‌ی جنبش‌های هفتاد و هشت،  هشتاد و هشت، نود و شش، نود و هفت، نود و هشت، و هزار و چهارصد و یک نشان داد، سرنوشت ما ملت ایران در تداوم انقلاب دموکرایتک و در کف خیابان رقم خواهد خورد. به سران و دستیاران رژیم نصیحت میکنم دست از سرکوب و اعدام و زندان و شکنجه‌ی جوانان بردارند و به فکر روزی باشند که یک ملت خشمگین به حرکت در می‌آیند و در ان روز هیچکس نیست که حتی برای ان ها دل بسوزاند. اسلحه و زندان فقط برای مدت کوتاهی کاربرد دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *