حضور نیروهای حراست در جلسات امتحان دانشگاه علامه همراه با بازرسی بدنی و تهدید دانشجویان

By | ۱۴۰۲-۰۴-۰۶

به گزارش «شورای صنفی دانشجویان کشور» نیروهای «حراست» در جلسات امتحانات پایان ترم دانشگاه علامه طباطبایی حضور یافتند و دانشجویان را در ارتباط با حجاب اجباری تهدید کردند.

بر اساس این گزارش، نیروهای موسوم به «حراست» با حضور در جلسات امتحان «به‌طور مکرر نظم جلسات را به‌هم ریختند و علاوه بر فیلمبرداری از دانشجویان، فریاد می‌زدند که در صورت عدم رعایت حجاب از مسئولان برگزاری امتحانات می‌خواهند که پاسخنامه‌های دانشجویان را تحویل نگیرند.»

در این گزارش هم‌‌چنین گفته شده است که نیروهای حراست پیش از ورود دانشجویان دختر به جلسه امتحان، آن‌ها را به بهانه بازرسی حجاب به‌مدت طولانی نگه داشته و تهدید کرده‌‌اند و همین موضوع موجب عدم حضور به‌موقع دانشجویان در جلسه امتحان شده است.

هم‌چنین این نیروها پس از شروع امتحان نیز اقدام به بازرسی دانشجویان با دستگاه فلزیاب کرده و در صورت همراه داشتن وسایل فلزی، آنان را وادار کرده‌اند که در یک مکان عمومی آن هم حین برگزاری امتحان وسیله‌ای مانند کمربند را باز کنند تا دوباره بازرسی انجام شوند.

گفته می‌شود این برخورد هم با دانشجویان پسر و هم دختر صورت گرفته است.

با توجه به این که دانشگاه‌ها ازجمله کانون‌های اصلی اعتراضات «زن زندگی آزادی» بوده است در ماه‌های گذشته فشارها بر دانشجویان افزایش یافته است و شمار زیادی از دانشجویان معترض احضار و با احکام سنگینی چون اخراج و تعلیق روبرو شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *