مالک شریعتی و فیش حقوقی مخفی آقای نماینده!

By | ۱۴۰۲-۰۴-۰۶

پایگاه اطلاع رسانی ماهنامه میدان آزادی| سید هادی کسایی زاده| در مورد مالک شریعتی نیاسر سخن می گوئیم؛ شاید به جرات باید گفت که ۹۰ درصدتهرانی ها او را نمی شناسند و همانند دیگر نمایندگان گمنام تهران از طریق عادت نامطلوب آرای لیستی وارد مجلس شورای اسلامی شد.

او تا پیش از ورود به مجلس صرفا عضو هیئت علمی پژوهشگاه نیرو بود و پس از ورود به مجلس همانند بسیاری از سیاسیون اقدامات پوپولیستی مانند عدم پذیرش ودیعه مسکن نمایندگان مجلس را سر تیتر رسانه های حامی خود کرد. مالک شریعتی به نام نماینده تهران است اما فعالیت و کنشگری از او برای توسعه تهران مشاهده نشده است.

مالک شریعتی در حالی بعنوان رئیس هیات تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی در مجلس شورای اسلامی سخنرانی می کند که بر اساس اسنادی که به دست ماهنامه میدان آزادی رسیده دو فیش حقوقی از وی مشاهده می شود. او حقوق بگیر پژوهشگاه نیرو است و بر اساس قانون فقط می‌تواند مابع التفاوت حقوق پژوهشگاه و مجلس را دریافت کند که چیزی حدود ۲ تا ۳ میلیون خواهد بود.

اما در فیش حقوقی دیگر او مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان دریافتی دارد که شامل هزینه دفتر به مبلغ ۲۴ میلیون تومان، اجاره مسکن ۲۴ میلیون تومان، ایاب و ذهاب ۴ میلیون تومان، هزینه همراه ۳۲ میلیون تومان و سایر هزینه ها است.نکته قابل تامل اینکه این نماینده و مدعی مبارزه با حقوق های نجومی این فیش حقوقی خود را در سامانه پاد ثبت نکرده و ردی از آن مشاهده نمی شود.

همچنین او به عنوان نماینده تهران که ساکن پایتخت است اجاره مسکن دریافت می کند و هزینه دفتر هم اخذ می کند و هزینه ایاب و ذهاب هم دارد. پرسش اینجاست که آیا این میزان حقوق منطقی و استاندارد است؟ مگر این نماینده از جای دیگری حقوق نمی گیرد پس چرا از مجلس هم حقوق دریافت می کند؟

چرا این فیش حقوقی در دسترس نیست و در سامانه ثبت نمی شود؟ چگونه باید عملکرد و کارکرد نمایندگان تهران را ارزیابی کرد؟ آیا او در گزارش دریافتی های نجومی به حقوق خود هم اشاره کرده است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *