وزیر ارشاد: ۴۰۰ حزب‌اللهی وارد این وزارتخانه می‌شوند

By | ۱۴۰۲-۰۵-۰۶

به گفته وزیر ارشاد بدنه این وزارتخانه “در آستانه یک تحول جدی است” و ۴۰۰ نیروی جوان حزب‌اللهی به این وزارتخانه می‌پیوندند. او می‌ٰگوید که برای “مدیریت فرهنگی زیر حکمرانی دینی” بودجه وزارتخانه چند برابر شده است.

وزیر ارشاد جمهوری اسلامی می‌گوید که وزارتخانه‌اش تلاش کرده تا “همه منابع انسانی خودش را از میان جبهه انقلاب و در سطوح مختلف از افراد شناخته شده، کارکرده و مورد وثوق انتخاب کند”.

به گزارش  ایرنا، محمد مهدی اسماعیلی در شامگاه چهارشنبه ۴ مرداد (۲۶ ژوئیه) در مراسم “طرح ولایت ویژه معلمان و فعالان فرهنگی” گفت: «بدنه نیروی انسانی این وزارتخانه با یک کار سخت و پرمانع در آستانه یک تحول جدی قرار گرفته است و ۴۰۰ نیروی جوان حزب اللهی بعد از ۲ سال کار جدی تا پایان تابستان وارد این وزارتخانه می‌شوند تا تغییر در بدنه به وجود آید.»

او می‌گوید سال گذشته به‌رغم “همه فشارهایی که آوردند تا حوزه فرهنگ و هنر در کشور تعطیل شود”، ۲۰ فیلم برای اولین بار از “جبهه انقلاب” به جشنواره راه پیدا کرد. از “تحول عمده” صحبت کرد و افزود که برای اولین بار “در حوزه دفاع مقدس بیش از هشت فیلم جدید در حال تولید است” و بسیاری از کتاب‌ها در حوزه “دفاع مقدس” تبدیل به فیلم‌نامه شده و آماده فیلمبرداری است.

وزیر ارشاد در ما‌ه‌های اخیر از سلسله‌جنبانان اصلی در دولت ابراهیم رئیسی در زمینه مقابله با حجاب اختیاری بوده است. او در همین روزهای اخیر در تعطیل‌کردن جشنواره فیلم‌های کوتاه به دلیل پوستری با تصویر بی‌حجاب سوسن تسلیمی، بازیگر سینمای ایران، درنگ نکرده است. تاکید بر ممنوعیت فعالیت چهره‌های هنزی و فرهنگی که بی‌حجاب شده‌اند یا از آن حمایت کرده‌اند و نیز پیگیری قضایی نشر اینترنتی طاقچه به دلیل تصویر بی‌حجاب کارکنانش هم از اجزای کارنامه محمدمهدی اسماعیلی است.

“چندبرابر شدن بودجه وزارت ارشاد برای مدیریت فرهنگی زیر حکمرانی دینی”

اسماعیلی در سخنرانی شامگاه چهارشنبه همچنین از چندبرابر شدن بودجه وزارتخانه‌اش خبر داد و گفت: «در دولت گذشته گفته می‌شد که ما قرار نیست افراد را به زور به بهشت ببریم، منظور این حرف در اجرا این بود که مدیریت فرهنگی باید خارج از حکمرانی دینی قرار گیرد؛ روزی که ما در وزارت فرهنگ کار را شروع کردیم بودجه کل این وزارتخانه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود، اما امروز این بودجه را با جهت‌گیرییهای درست به چند برابر افزایش داده‌ایم.»

وزیر ارشاد سه هفته پیش در پی سخنرانی علی خامنه‌ای به مناسبت سالگرد مرگ روح‌الله خمینی در نوشته‌ای از تلاش ویژه وزارت ارشاد در زمینه تقویت دو عامل “ایمان و امید” در مأموریت‌های کلان این وزارتخانه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد مهدی اسماعیلی، به دو عنصر اصلی نرم‌افزاری “ایمان و امید” در سخنرانی علی خامنه‌ای اشاره کرد که هر دو مسئله “تعمیق ایمان و تقویت امید” با حوزه‌های مأموریتی وزارت فرهنگ، نسبت مستقیم دارد.

وزیر اطلاعات: به بچه‌هایم گفته‌ام فقط در شبکه‌های داخل فعال باشند

وزیر اطلاعات، گفته است که دستگاه‌های اطلاعاتی بر اساس “مصوبات شورای عالی امنیت ملی و دستگاه‌های تنظیم در قوه قضائیه” موارد مربوط به امنیت روانی در فضای مجازی را پیگیری می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیداسماعیل خطیب همچنین در پاسخ به اینکه آیا او فضای مجازی را رصد می‌کند، گفت: «اگر رصد نکنیم که نمی‌توانیم وزیر باشیم.»

وزیر اطلاعات در پاسخ به این سوال که “آیا حاضر است نوه و فرزندش فضای مجازی را در گوشی‌های هوشمند دنبال کنند”، پاسخ داد: «در نشست با بچه‌هایم توافق شده در شبکه‌های مربوط به داخل کشور فعالیت داشته باشند.»

ایران به دلیل حجاب اجباری “محل ترانزیت هواپیماهای خارجی نیست”

علیرضا منظری، کارشناس صنعت هوایی، درباره نقش فرودگاه‌ها در عدم انتخاب ایران توسط شرکت‌های هوایی خارجی برای توقف در گفت‌وگو با سایت “انتخاب” گفته است که ایران به طور بالقوه پتانسیل محل ترانزیت بین‌المللی را دارد “اما به لحاظ یک سری مسائل نرم‌افزاری این امکان را نداریم”.

منظری که یکی از مدیران پیشین سازمان هواپیمایی کشور بوده است، ‌این مسئله نرم‌افزاری را حجاب اجباری می‌داند و می‌گوید: «مثلا مسافر خارجی مسافر بی‌حجاب است یا با فرهنگ ما تفاوت دارد و در فرودگاه ما افراد بی‌حجاب نمی‌آیند.» او افزود این مسئله باعث می‌شود که “شرکت‌های خارجی ما را به عنوان محل توقف انتخاب نکنند”.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *