لباس شخصی‌ها در تهران زنان موافق حجاب اجباری را به خاک و خون کشیدند

By | ۱۴۰۲-۰۵-۰۸

نیرو‌های لباس شخصی به تجمع موافقان حجاب اجباری در تهران حمله‌ور شدند و گروهی از چادری‌ها و طلبه‌ها را مورد ضرب و شتم قرار دادند. این افراد حدود یک ماه است که با تحصن مقابل دفتر ارتباطات مردمی قوه قضائیه خواستار برخورد با زنان بی حجاب هستند. (فیلم زیر)

سایت عصر ایران امروز در گزارشی با عنوان “مگر می‌شود میلیون‌ها نفر را محاکمه کرد؟!” نوشت: گمان طراحان لایحه عفاف و حجاب بر این است که با تصویب و اجرای آن، زنان و دختران ایرانی، حجاب شان را رعایت خواهند کرد. واقعیت، اما این است که مسائل فرهنگی که مبتنی بر باور‌های نهادینه شده اند، هرگز به ضرب و زور پلیس و دادگاه و زندان و جریمه سر و سامان نمی‌یابند. این اصلی‌ترین دلیل برای پیش بینی عدم موفقیت اجرایی شدن این لایحه در قامت قانون است. این لایحه به طرز شگفت انگیزی، بستر ساز تقابل اجتماعی و تنش و نزاع بین مردم است. در جای جای این قانون، مردم مکلف شده اند که مراقب حجاب دیگران باشند و الا خودشان مجازات می‌شوند!

همچنین انتشار تصویر دستورنامه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهر لاهیجان به روسای بیمارستان‌های این شهر در باره عدم درمان زنان بی حجاب با واکنش تند کاربران در شبکه‌های اجتماعی مواجه شده است. سعید مالکی، روزنامه‌نگار در این باره با انتشار توئیتی این اقدام مسئولان جمهوری اسلامی را با جنایات داعش مقایسه کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *