پایان بورس امروز ۸ مرداد ۱۰۴۲/ تیر خلاص فروشندگان به بازار سهام

By | ۱۴۰۲-۰۵-۰۸

نزول شاخص کل در هشتمین روز از مرداد 1402 تیری خلاص بر پیکر بی‌جان بورس زد؛ همین امر سبب شد تا این نماگر زیر تراز دو میلیون واحد تثبیت شود. به این ترتیب باید گفت در حال حاضر اخبار و پارامترهای بنیادی و تکنیکال، سیگنالی برای شروع روند صعودی جدید نمی‌دهند.

به گزارش تجارت‌نیوز، معاملات بورس روز جاری در حالی رقم خورد که شاخص کل در جهت روز گذشته خود اما شدیدتر رفتار کرد. به طوری که نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با نزول شدید 29 هزار و 76 واحدی که معادل 1.46 درصد این شاخص است، روبه‌رو شد. بر این اساس شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح یک میلیون و 967 هزار واحدی ایستاد.

شاخص هم‌وزن نیز با فرمان شاخص کل حرکت کرد. البته سرعت نزول شاخص هم‌وزن بیشتر بود و با کاهش 1.94 درصدی به سطح 697 هزار و 460 واحدی رسید.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را 10 میلیارد و 100 میلیون و ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را پنج هزار و 754 میلیارد تومان نشان می‌دهد.

ورود و خروج پول حقیقی

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی حکایت از خروج سرمایه حقیقی‌ها از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس امروز، خبر از خروج هزار و 100 میلیارد تومانی پول از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی می‌دهد. نگاهی به معاملات امروز نشان می‌دهد در روز جاری، سهامداران شاهد رنج‌کشی منفی در گروه خودرویی بودند و همین امر عاملی برای نزول دست جمعی بازار سرمایه شد.

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز بازار، سه سهم حکشتی، سصفها و خساپا بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های دی، خساپا و خودرو به ترتیب بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

ثبهساز با افزایش 6.98 درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، ثعمرا نیز با افت هفت درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های خکمک، والماس و شتوکا تعلق گرفت. همچنین سهم‌های ثبهساز، فنورد و کپرور نیز در جریان معاملات امروز ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که نمادهای حکشتی، خساپا و خودرو خروج پول هوشمند داشتند

لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های غنیلی، نطرین و وآفری رقم خورد. همچنین وبصادر در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد خشرق بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *