حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان: اخراج، کمترین مجازات برای اساتید حامی اعتراضات است

By | ۱۴۰۲-۰۶-۰۶

حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان در یادداشتی ضمن اعلام حمایت از موج اخراج اساتید دانشگاه حامی خیزش انقلابی مردم علیه جمهوری اسلامی، آن را «کمترین مجازات» برای آن‌ها خواند.

او از دعوت به تدریس امیرحسین ثابتی و عباس موزون، مجریان صداوسیما به دانشگاه صنعتی شریف استقبال کرد.

حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان، اذعان کرد که «چند تن از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها» به دلیل حمایت از اعتراض‌‌های سراسری سال گذشته در هفته‌های اخیر اخراج شده‌اند.

او روز دوشنبه ۶ شهریور در روزنامه کیهان معترضان را بار دیگر «اغتشاشگر» و اساتید دانشگاه را «همراه» آنها خواند و درباره اخراج آنها نوشت که «این کمترین و پیش‌پاافتاده‌ترین مجازات در مقابل اقدامات پلشت و غیر‌انسانی آنهاست.»

نماینده علی خامنه‌ای در کیهان همچنین مسئولان دانشگاه‌ها را «ملامت» کرده که از اعلام صریح و رسمی «جرم» این استادان دانشگاه «دریغ» می‌کنند و دلیل اخراج آنها را به مواردی مانند پایان مدت قرارداد نسبت می‌دهند.

بعد از انتشار خبر اخراج علی شریفی زارچی، استاد دانشگاه صنعتی شریف، دبیر هیئت اجرایی جذب اساتید این دانشگاه مدعی شد که او همکاری «پیمانی» با دانشگاه شریف داشته که بهمن ۱۴۰۰ به پایان رسید و «درخواست تمدید عضویت پیمانی» نداده است.

همچنین گزارش‌هایی درباره لغو قرارداد حمیده خادمی و آمنه عالی، دو عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی، با این دانشگاه منتشر شد و رهام افغانی، استادیار دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه بهشتی، از اعلام قطع همکاری این دانشگاه با خود خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *