تکرار حادثه مشهد در تهران؛ آزار جنسی ۹ نوجوان فوتبالیست به دست یک مربی فوتبال

By | ۱۴۰۲-۰۶-۰۷

روزنامه اعتماد در گزارشی از برگزار شدن جلسه دادرسی یک مربی فوتبال در دادگاه کیفری استان تهران به اتهام آزار و اذیت جنسی ۹ پسر نوجوان خبر داد. او این نوجوانان را به بهانه‌های مختلف به خانه‌اش می‌کشانده و آزار می‌داده است. این مربی مرد ۴۰ ساله، از این لحظه‌ها فیلم هم گرفته است.

در گزارش اعتماد آمده است اولین شکایت از این فرد که مدتی در استان‌های شمالی ایران متواری بوده مربوط به یک‌سال قبل است. جایی که پدر یکی از بازیکنان پس از تغییر رفتار محسوس فرزندش در نهایت متوجه شده در مدرسه فوتبال به او تعرض شده است: «بعد از کلی کلنجار رفتن با پسرم متوجه شدم در مدرسه فوتبال به او تعرض شده و از بچه‌ها فیلم گرفته شده است.»

بر اساس گزارش اعتماد، با شکایت این مرد تحقیقات ماموران آغاز شده و وقتی برای بازداشت مربی فوتبال اقدام کرده‌اند، متوجه شده‌اند او فرار کرده است: «اما پلیس پی برد که این مرد قربانیان دیگری هم دارد. هشت پدر دیگر شکایت‌های مشابهی از همان مدرسه فوتبال مطرح کردند و خواستار رسیدگی شدند.»

اعتماد گزارش کرده است که مدتی بعد، ماموران رد «مرد کودک‌آزار» را در یکی از شهرهای شمالی کشور زده‌اند و او را در مخفیگاهش بازداشت کردند: «پسران نوجوان همگی مربی فوتبال را شناسایی کردند و گفتند او آنها را وادار می‌کرد کارهای غیراخلاقی بکنند و فیلم تهیه می‌کرد.»

در ادامه گزارش اعتماد آمده متهم پس از مواجه شدن با شاکی‌ها، ابتدا ادعای آنها را رد کرده اما پس از انتشار بخشی از فیلم‌ها، اتهام خود را پذیرفته است.

همچنین قاضی‌ها در پایان جلسه ادامه تحقیق را منوط به حضور دیگر شکایت‌کنندگان در جلسه بعدی کردند.

آزارجنسی فوتبالیست‌های نوجوان در مشهد

پیش از این اما در شهر مشهد گزارش‌هایی از آزار جنسی ۱۵ نوجوان فوتبالیست به دست یک مربی فوتبال منتشر شده بود.

آزار جنسی این نوجوانان در یک مدرسه فوتبال در مشهد یکی از جنجالی‌ترین خبرهای فوتبال ایران در یک سال گذشته بوده است.

مسوولان در رده‌های مختلف تلاش کردند این پرونده را مسکوت بگذارند و مشمول مرور زمان کنند.

مسوولان استانی خبر را تکذیب و اتهام را رد کردند اما در نهایت یک مربی متخلف در پرونده مدرسه فوتبال مشهد بازداشت، برای یکی از مسوولان اداره ورزش مشهد قرار تامین صادر و دو خبرنگار هم که در این ماجرا دست به افشاگری زده بودند، از فعالیت رسانه‌ای منع شدند.

ایران اینترنشنال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *