شکنجه شدید نیکا شاکرمی

By | ۱۴۰۲-۰۶-۲۹

در آستانه سالگرد قتل نیکا شاکرمی و در ادامە تهدید، احضار و آزار خانوادە جانباختگان خیزش سراسری “زن زندگی آزادی” آیدا شاکرمی، خواهر نیکا شاکرمی از تهدید خانوادەاش توسط نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی خبر داد.

آیدا شاکرمی، خواهر نیکا شاکرمی از جانباختگان خیزش سراسری “زن زندگی آزادی” در آستانه اولین سالگرد قتل خواهرش بە دست نیروهای سرکوب، در اینستاگرام خود از احضار و بازداشت کسانی خبر داد کە در یک هفته گذشته تلاش کرده‌اند بر مزار نیکا حاضر شوند.

به گفتە آیدا شاکرمی، در یک هفتە گذشتە “جو امنیتی” در اطراف مزار نیکا شاکرمی حاکم بودە است.

او در ادامە با اشارە بە تهدید مادرش گفتە است: «افرادی به صورت ناشناس ما را تهدید کرده‌اند که اگر بر مزار جگرگوشه‌مان حضور پیدا کنیم مادرم دستگیر خواهد شد و به او گفته‌اند بهتر است به فکر امنیت من که تنها دخترش هستم باشد.»

آیدا شاکرمی در ادامە پیام خود گفتە است: «بعد از همه این سنگ اندازی‌ها، حالا اطلاعات اجازه داده مراسم (پنجشنبه سی شهریور) برگزار شود به شرطی که خشونتی درکار نباشد. درصورتی‌که در مراسم خاکسپاری و چهلم، خشونت کاملا از طرف نیروهای امنیتی و نظامی بود نه مردم؛ درواقع این ما هستیم که از آن‌ها خواهش می‌کنیم مزاحمتی برای مردم ایجاد نکنند و خشونت به خرج ندهند.»

هفتە گذشتە نیز باربد گلشیری، هنرمند و گورنگار با انتشار پستی از تخریب مرازنیکا شاکرمی در خرم‌آباد خبر دادە بود. بە گفتە او علاوه بر تخریب مزار، بر سنگ قبر نیکا شاکرمی رنگ سیاه نیز پاشیدە شدە و راه‌های رسیدن بە مزار او بستە شدە بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *