عبدالرضا داوری: امسال ۳ میلیون افغان وفادار و طرفدار نظام وارد! کردیم!

By | ۱۴۰۲-۰۷-۰۵

استناد کاربران شبکه‌های اجتماعی به توییت سال گذشته عبدالرضا داوری «فعال رسانه‌ای اصولگرای سابقا احمدی‌نژادی» در بررسی دلیل واردات! میلیونی افغانستانی‌ها به ایران مورد توجه قرار گرفته است.
همزمان با افزایش مهاجرت ایرانیان از کشور و آمارهای تاسفبار در این باره، ویدئوهای زیادی از افزایش عجیب افاغنه در شهر تهران و شهرهای اطراف پایتخت در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که نشان می‌دهد بافت جمعیتی بسیاری از مناطق کشور در حال دگرگونی است.
یکی از کاربران می‌پرسد: «دلیل این همه واردات افغان چی میتونه باشه کسی تحقیق کرده کسی اطلاعاتی داره، زیادی مشکوکه بخصوص اینکه یه جایی خوندم این افغانها از قوم پشتون هستن که اصلا اصالتا از اقوام اصیل ایرانی نمیباشن»
یک کاربر هم نوشته: «وقتی پارسال ۳ میلیون افغان وارد ایران شدند امسال که حضورشان بسیار چشمگیرتر شده احتمالا ۳ میلیون دیگه هم وارد! کرده‌اند!»

کاربر دیگری هم نوشت: «در بسیاری از مناطق حاشیه‌ای تهران، ایرانی‌ها در صف نانوایی‌ها در اقلیت و نان را به سختی تهیه می‌کنند!»
کاربر دیگری نوشته است: «از هر ۱۰ نفر در شهر پیشوا، تقریبا شش نفر افغانستانی هستند. نکته دیگر. در قطارهای حومه‌ای شهر تهران که از گرمسار و پیشوا و ورامین به تهران می‌آیند، از یک رام قطار ۵ واگن … یک واگن تقریبا افغانستانی هستند. مسئله قطارها تبدیل به معضل و بعضا درگیری میان مردم و افغانستانی ها شده است.»
استناد به این توییت داوری که سابقه معاونت خبرگزاری دولت و مشاوره ریاست‌جمهوری در دولت احمدی‌نژاد را دارد مبنی بر اینکه «۳میلیون افغان وفادار و طرفدار نظام وارد کردیم»!! بسیاری از کاربران و مردم را به این ارزیابی رسانده که حاکمیت بنا به دلایل سیاسی، مرزهای شرقی را به روی افغانستانی‌ها برای ورود به ایران باز گذاشته است. داوری این توییت را در پاسخ به این نظر یک کاربر داده بود که از رشد اندک جمعیت در ایران و همچنین سیل مهاجرت ایرانیان به خارج ابراز نگرانی نموده بود.
سکوت مسوولان نظام هم در این مدت به پذیرش این تئوری کمک رسانده است که اتاق فکرهای اصولگرایان تندرو که هم اکنون بر اغلب مناصب کشور تسلط یافته‌اند به دلایل متعدد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی پروژه تغییر دادن بافت جمعیتی و فرهنگی ایران و ایرانیان را در دستور کار قرار داده‌اند!
یک فعال رسانه‌ای افغان مخالف طالبان مقیم آلمان هم در تایید این نگرش مسوولان ایرانی در شبکه ایکس نوشته است: «فکر می‌کنید چرا جمهوری اسلامی ایران از سال‌ها پیش متحد و دوست طالبان علیه نظام جمهوریت افغانستان برای سرنگونی آن و حاکمیت امارت اسلامی طالبان شد؟ چون از نظر و جنبه تفکر بسته اجتماعی و مذهبی کاملا به هم شباهت دارند. از آن مهمتر با تسلط حکومت ارتجاعی طالبان بر افغانستان، عملا راه جایگزین کردن میلیون‌ها نخبه مهاجر ایرانی با چند میلیون افغان که عمدتا بیسواد و از منظر سیاسی، رام و مطیع که بعضا از نظر مذهبی افکاری مشابه تندروها و افراطیون مذهبی ایران دارند برای مسوولان بنیادگرای موسوم به اصولگرای حاکم بر ایران یک فرصت بازسازی و تقویت قدرت خود بخصوص پس از اعتراضات گسترده سال۱۴۰۱محسوب می‌شود!»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *