وکیل خانواده مهرشاد شهیدی‌نژاد: اسامی متهمان قتل او را داریم

By | ۱۴۰۲-۰۷-۰۵

به‌گفته بابک اسلامی ‌فارسانی، اطلاعات موجود نشان می‌دهد که مهرشاد شهیدی‌نژاد پیش از کشته شدن ضرب‌وشتم شده است

وکیل خانواده مهرشاد شهیدی‌نژاد، از کشته‌شدگان خیزش سراسری سال گذشته در ایران، دستگاه قضایی جمهوری اسلامی را به پنهان‌کاری متهم کرد و خواهان شفافیت و دسترسی کامل به مفاد پرونده شد.

به‌گفته این وکیل دادگستری در ایران، اطلاعات موجود نشان می‌دهد که مهرشاد شهیدی‌نژاد پیش از کشته شدن ضرب‌وشتم شده است.

بابک اسلامی ‌فارسانی، روز سه‌شنبه، چهارم مهرماه ۱۴۰۲ در پیامی در شبکه اجتماعی اکس(توییتر سابق) ضمن بازنشر اسناد تازه‌م نتشر ‌شده‌ای از پرونده قتل مهرشاد شهیدی‌نژاد نوشت: در ‌مورد ضرب‌و‌شتم در خیابان و آثار به‌جامانده بر بدن مهرشاد شهیدی‌نژاد اطمینان وجود دارد، اما درباره «آسیب در بازداشتگاه» باید تحقیقات کامل شود.

وکیل خانواده مهرشاد شهیدی‌نژاد در بخش دیگری از پیام روز سه‌شنبه خود نوشت اسامی متهمان قتل مهرشاد شهیدی‌نژاد در خیابان را در اختیار دارد.

در سند شمار ۳ که گروه «عدالت علی» منتشر کرده است، علت مرگ مهرشاد شهیدی‌نژاد «نامعلوم» عنوان شده است.

به‌گفته این وکیل دادگستری در ایران، این اقدام «بی‌شرمی تمام» سازمان ثبت احوال را نشان می‌دهد و «تخلف آشکار اداری مامورین و‌ مسئولین سازمان ثبت احوال» به‌شمار می‌رود.

به‌گفته وکیل خانواده مهرشاد شهیدی‌نژاد، تاریخ برچسب هویتی که به دست مهرشاد بوده است، با تاریخ پذیرش بیمارستان هم‌خوانی ندارد.

این وکیل دادگستری به مسئولان قضایی جمهوری اسلامی توصیه کرد که هرچه سریع‌تر زمینه دادخواهی خانواده مهرشاد شهیدی‌نژاد را فراهم کنند.

مهرشاد شهیدی، متولد ۶ آبان ۱۳۸۱، دانشجوی دانشگاه علمی‌کاربردی اراک و سرآشپز یکی از رستوران‌های این شهر بود. او روز چهارم آبان ۱۴۰۱، هم‌زمان با چهلم مهسا امینی، در جریان اعتراض‌های مردم اراک علیه جمهوری اسلامی کشته شد.

مقام‌های جمهوری اسلامی بعد از یک روز بی‌خبری و دو روز پیش از تولد مهرشاد، خبر کشته شدن او را به خانواده اطلاع دادند. خانواده شهیدی با پیگیری موفق شدند پیکر بی‌جان فرزند خود را از اطلاعات سپاه اراک تحویل و با حضور مردم به خاک بسپارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *