دومین آتش‌سوزی در مرکز وابسته به وزارت دفاع در یک هفته

By | ۱۴۰۲-۰۷-۰۶

انبار پلاستیک یکی از سازمان‌های تابعه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در تهران عصر روز پنج‌شنبه ششم مهر آتش گرفت. این ساختمان که گفته شده وابسته به سازمان توسعه منابع انرژی است، هفته گذشته نیز دچار حریق شده بود.

بر اساس گزارش‌های رسمی و خبرهای مخابره شده از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی، ساعت ۱۵:۳۴ روز پنج‌شنبه انبار سازمان انرژی وزارت دفاع در بزرگراه صدر و حوالی میدان نوبنیاد تهران آتش گرفت.

ویدیوهای منتشر شده از این منطقه نشان می‌دهند دود غلیظی آسمان را پوشانده است.

وزارت دفاع با انتشار بیانیه‌ای خبر داد این حریق هنگام پاک‌سازی و تخلیه زباله‌ها و نخاله‌های آتش‌سوزی قبلی از سوی گروه پیمانکاری آغاز شده است.

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی نیز وسعت این حریق را حدود ۵۰۰ متر و «تحت کنترل و در حال مهار» خواند و گفت که بی‌احتیاطی کارگران در تخلیه نخاله‌های این انبار پلاستیک باعث آتش‌سوزی شده است.

او بدون اشاره به نام و جزییات این ساختمان با مالکیت وزارت دفاع، تاکید کرد که آتش‌سوزی تلفات جانی نداشته است.

حدود یک هفته پیش و در بامداد ۳۱ شهریور هم این ساختمان دو هزار متری که یکی از انبارهای مرکز باتری‌سازی وابسته به سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع است، آتش گرفت.

در ویدیوهای منتشر شده از آن آتش‌سوزی، علاوه بر باتری‌سازی، ساختمانی با تابلوی «مرکز استاندارد دفاعی ایران» هم به چشم می‌خورد.

سازمان توسعه منابع انرژی و مرکز استاندارد دفاعی ایران هر دو از زیر مجموعه‌های وزارت دفاع هستند که اولی حدود ۱۲ سال پیش با هدف پشتیبانی از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در حوزه انرژی و مشارکت در طرح‌های ملی مرتبط با انرژی راه‌اندازی شد.

همچنین در منابع رسمی نوشته شده که مرکز استاندارد دفاعی در ساختمان قدیمی باتری‌سازی صبا قرار دارد.

با گذشت یک هفته از حریق جمعه گذشته، هنوز درباره علت یا خسارت‌های آن اطلاعیه رسمی منتشر نشده است.
ایران اینترنشنال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *