سرکوبگران مردم زیر نورافکن؛ مشخصات و مستندات ۱۰۰ مقام و مسئول و عامل جمهوری اسلامی در کشتار جنبش ملی ۱۴۰۱

By | ۱۴۰۲-۰۷-۱۰

«اتحادیه ملی برای دموکراسی در ایران» (نوفدی) به تازگی مشخصات و مستنداتی را درباره ۱۰۰ تن ازمقامات و مسئولان سرکوبگر نظام جمهوری اسلامی منتشر کرده است.

نوید محبی در رشته روابط بین‌الملل و خاورمیانه و مسائل امنیتی در دانشگاه‌های واشنگتن و ماساچوست تحصیل کرده و در همین زمینه نیز اشتغال داشته و کارهای تحقیقاتی انجام داده است. وی در حال حاضر مدیر سیاست‌گذاری «نوفدی» است.

افرادی که در گزارش «نوفدی» از آنها با عکس و مشخصات نام برده شده، شامل فرمانداران و استانداران و معاونان آنها، رؤسای دادگستری، رؤسای دادگاه‌های انقلاب، دادستان‌های عمومی و انقلاب و معاونان آنها، مشاوران دادگاه‌های مربوطه، رؤسای پلیس امنیت ، فرماندهان و معاونان انتظامی، فرماندهان نظامی قرارگاه‌‌های عمدتا سپاه، رؤسا و معاونان سیاسی امنیتی نهادهای مختلف مثل استانداری و فرمانداری تا وکلای مورد تأیید قوه قضاییه و تسخیری و اعضای مقاومت بسیج و برخی رؤسای شعب دادگاه‌های عمومی و انقلاب را در استان‌های مختلف کشور در بر می‌گیرد.

نکته قابل توجه اینکه این صد نفر همگی مذکر هستند. در آبان ۹۸ برای نخستین بار از یک مقام زن جمهوری اسلامی که دستور شلیک مستقیم علیه مردم داد رونمایی شد: لیلا واثقی فرماندار «شهر قدس» یا قلعه حسن‌خانه که در روسیه تحصیل کرده و در مهر ۹۸ به این مقام منصوب شد و در‌ آبان ۹۸ دستور شلیک به شهروندان معترضان را صادر کرد. وی هم از سوی دولت وقت، دومین دولت حسن روحانی، و هم از طرف یک مقام زن دیگر، معصومه ابتکار از اشغالگران سفارت آمریکا در ۱۳ آبان ۹۸ که مقام مسئول در دو دولت روحانی و در دو دولت خاتمی نیز بوده، مورد تشویق و تحسین قرار گرفت.

الاهه بقراط در ارتباط با این مستندات با نوید محبی گفتگو کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *