نامه احمدرضا حائری فعال سیاسی ممنوع‌الملاقات به اژه‌ای: مفسدان اقتصادی در‌ زندان از «امکانات ویژه» برخوردارند

By | ۱۴۰۲-۰۷-۱۲

احمدرضا حائری، زندانی سیاسی،‌ در نامه‌ای به غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی،‌ از «تبعیض علیه زندانیان» انتقاد کرد.

در این نامه که در وب سایت خبرگزاری هرانا،‌ ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران منتشر شده،‌ آمده است که زندانیان «سفارش‌شده» که اغلب از مفسدان اقتصادی هستند،‌ از «امکانات ویژه و خاص» برخوردار می‌شوند.

این در شرایطی است که خود آقای حائری از تماس با همسر و دختر خردسالش محروم شده و آنطور که در نامه‌اش نوشته است،‌ به این دلیل تحت «آزار روحی» قرار دارد.

احمدرضا حائری در بخشی از نامه خود نوشته که او و ۱۲ زندانی دیگر، «با فریب، ارعاب، زدن دستبند و پابند و در غل و زنجیر»، به شیوه انتقال «مجرمان خطرناک» به زندان قزلحصار تبعید شده و حدود یک ماه است که از «هرگونه امکاناتی» محروم شده است.

در این نامه، به شخصی به اسم «شهیدی» اشاره شده که به گفته آقای حائری،‌ موفق به فرار از زندان شده است و شخص دیگری به نام «حسن رعیت» که با گرفتن حکم قضایی،‌ از «۶ صبح تا پاسی از پاسی از شب» بیرون از زندان به سر می برد و تنها برای استراحت و خواب،‌ به «سوییت مجللش در بند ۴ زندان اوین» بازمی‌گردد.

حسن رعیت نام دیگر حسن میرکاظمی است که به جرم اختلاس و سرقت اموال عمومی به سی و پنج سال حبس محکوم شد . نام او در جریان سرکوب اعتراضات به نتایج انتخابات سال ۸۸ مطرح شده بود زیرا عکسی از وی منتشر شد که سوار بر موتورسیکلت،‌ سلاح کمری با خود داشت.

احمدرضا حائری، دو سال پیش در چند رشته توئیت خبر داد که ساسان نیک‌نفس و امیرحسین حاتمی دو زندانی سیاسی در زندان تهران بزرگ جان باخته‌اند.

بعد از انتشار این گزارش‌‌ها، خانواده این دو زندانی سیاسی پیگیر پرونده شدند و چندی پیش مقامات سازمان زندان‌ها به خاطر شکایت خانواده امیرحسین حاتمی به دادگاه احضار شدند.

با این حال،‌ آقای حائری هم از اوایل بهار گذشته به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت ملی» و «فعالیت‌ تبلیغی علیه نظام» به بیش از سه سال زندان محکوم شد و به زندان افتاد.

به گزارش هرانا، ۱۳ زندانی سیاسی که احمدرضا حائری یکی از آنها است، دوران محکومیت خود را «بدون رعایت اصل تفکیک جرائم» در زندان قزلحصار کرج سپری می‌کنند.

هرانا گزارش داد که خانواده این زندانیان روز دوشنبه سوم مهرماه ۱۴۰۲، برای با آنها به زندان رفته بودند با «برخورد توهین‌آمیز» مأموران مواجه شدند و به آنها گفته شد که به دستور اشکان کمالی، رئیس زندان قزلحصار، این زندانیان اجازه تماس و ملاقات ندارند.
صدای آمریکا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *