زلزله بامداد جمعه منطقه «خان زنیان» در نزدیکی شیراز دست‌کم ۷ مصدوم برجای گذاشت

By | ۱۴۰۲-۰۷-۲۸

در پی وقوع زلزله‌ای به بزرگی ۴.۹ در نخستین ساعت‌های بامداد جمعه در منطقه خان زنیان، مقام‌های ستاد مدیریت بحران استانداری فارس گفتند که این زلزله دست‌کم ۷ داشته و خسارات محدودی چون «ترک خوردگی دیوار و سقف» نیز در تعدادی از خانه‌های این منطقه ایجاد کرده است.

بنابر اعلام مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زلزله به بزرگی ۴.۹ در ساعت ۲ و ۱۳ دقیقه بامداد جمعه رخداد و کانون آن در عمق ده کیلومتری منطقه خان زنیان بوده است.

شدت این زلزله به حدی بود که بنابر گزارش خبرگزاری ایسنا، «کاملا در منازل مسکونی شیراز» احساس شده است.

همچنین شماری از مردم این منطقه و برخی مناطق شیراز، به دلیل نگرانی از زلزله‌های احتمالی بعدی ساعت‌های بامدادی جمعه را در بیرون از منازل خود سپری کردند.

در همین حال فرهاد سعیدی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس اعلام کرد که این زلزله دست‌کم ۷ مصدوم در پی داشته است.

فرهاد سعدی گفت که ساعت و ۲ و ۱۳ دقیقه بامداد جمعه ۲۸ مهر ماه زلزله‌ای به بزرگی ۴.۹ مناطقی از استان فارس و شهر شیراز را لرزاند و در پی آن تیم‌های ارزیاب هلال احمر به منطقه خان زنیان، کانون این زلزله، اعزام شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس افزود که در این زلزله، دست‌کم هفت نفر مصدوم شدند که اغلب این افراد هنگام وقوع زلزله و «حین فرار» دچار مصدومیت شدند و پس از مداوا به‌صورت سرپایی، از مراکز درمانی مرخص شدند.

زلزله خان زنیان همچنین «خساراتی محدودی» در پی داشته است. بنابر اعلام ستاد مدیریت بحران استانداری فارس با آنکه در بررسی‌های اولیه «تخریب و خسارات مالی این زمین لرزه شدید نبوده» اما «چند ترک خوردگی دیوار و سقف» در تعدادی از منازل مسکونی گزارش شده است.
به گفته فرهاد سعدی تیم‌های امداد و تیم‌های ارزیاب همچنان در حال بازدید میدانی از مناطق روستایی و شهری خان زنیان هستند.
خان زنیان مرکز بخش دشت ارژن در استان فارس است و در ۳۹ کیلومتری جنوب غربی شهر شیراز قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *