مدیرمسئول روزنامه شرق در پی انتشار نظرسنجی درباره حجاب اجباری احضار شد

By | ۱۴۰۲-۰۸-۰۴

میزان، خبرگزاری قوه قضاییه، روز پنج‌شنبه خبر داد که مدیرمسئول «یکی از روزنامه‌ها» برای ارائه اسناد و مدارک مربوط به یک نظرسنجی احضار شده است.

میزان نه به نام این روزنامه اشاره کرده و نه به طور دقیق موضوع این نظرسنجی را آورده است، اما به نظر می‌رسد اشاره به روزنامه شرق باشد که دو روز پیش بر اساس یک نظرسنجی از بی‌اثر بودن لایحه حجاب و عفاف نوشته بود.

شبکه شرق، وابسته به روزنامه شرق، روز سه‌شنبه خبر داد که در یک نظرسنجی وب‌سایت آن، ۸۴ درصد از شرکت‌کنندگان گفته‌اند لایحه موسوم به «عفاف و حجاب» باعث رعایت حجاب اجباری در ایران نخواهد شد.

به نوشته شبکه شرق، از میان ۱۲ هزار و ۳۳۴ نفر شرکت‌کننده در این نظرسنجی، ۱۱ هزار و ۳۸۷ نفر در پاسخ به این سوال که «در صورت تبدیل لایحه عفاف و حجاب به قانون، اجرای آن می‌تواند به رعایت حجاب منجر شود؟» پاسخ منفی داده‌اند و فقط ۱۹۷۴ نفر پاسخ مثبت داده‌اند.

خبرگزاری میزان در پایان خبر خود تهدید کرده است که «در صورت عدم ارائه مستندات و مدارک لازم، از سوی دادستانی تهران علیه این رسانه اعلام جرم خواهد شد.»

پس از آغاز اعتراض‌های سراسری سال گذشته که مخالفت با حجاب اجباری یکی از نمادهای ماندگارش بود، مجموعه برخوردهای حکومتی در مقابل نافرمانی مدنی زنان و تن ندادن به حجاب اجباری ناکام مانده و مقام‌های جمهوری اسلامی با اجرای لایحه حجاب و مجازات‌هایی مانند «جریمه‌های چند ده میلیون تومانی، مصادره اموال و حبس‌های سنگین» قصد مقابله با این روند را دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *