سپیده رشنو در پرونده دوم به ۶ ماه حبس، ۱۰ میلیون تومان جریمه و حذف حساب اینستاگرام محکوم شد

By | ۱۴۰۲-۰۸-۰۷

سپیده رشنو، نویسنده و مخالف حجاب اجباری در ایران در یک پست اینستاگرامی از صدور حکم اولیه برای پرونده دوم خود که دادگاه آن دهم مهرماه برگزار شده بود، خبر داد.

خانم رشنو اعلام کرده به «شش ماه حبس تعزیری، ده میلیون تومان جزای نقدی، ممنوعیت از حضور اینستاگرام به مدت یک سال و امحا و حذف دائمی صفحه اینستاگرام فعلی» خودش محکوم شده است.

خانم رشنو در پرونده دوم خود به دلیل انتشار یک پست در اینستاگرامش به «تشویق به فساد و فحشا و تبلیغ علیه نظام» متهم شده بود. سپیده رشنو در این پست اینستاگرامی که اولین پست او در این شبکه اجتماعی است، عکسی با پوشش اختیاری و بدون رعایت حجاب اجباری منتشر کرد.

سپیده رشنو پیش از حضور در دادگاه پرونده دوم خود، یک پست در اینستاگرام با عکسی از خودش که پوشش اختیاری داشت منتشر کرد و نوشت: «امروز؛ دهم مهر ماه ۱۴۰۲، با همین پوشش، همراه با وکیلم آقای پناهی‌پور در دادگاه حاضر خواهم‌شد…. برای دفاع از اتهاماتی که مرتکب نشده‌ام. برای دفاع از حقِ انتخاب پوشش و حقِ نوشتن دربارهٔ آن‌چه بر من گذشته. برای دفاع از «زن» بودن؛ قسمتی از بدن به نام «مو» که همه-مرد و زن- به طور طبیعی آن را داریم.»

پرونده اول خانم رشنو مربوط به درگیری بین یک آمر به معروف و او برسر حجاب اجباری تشکیل شده بود.

 

Visa detta inlägg på Instagram

 

Ett inlägg delat av BBC NEWS فارسی (@bbcpersian)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *