پلیس راهور: ۹۵ درصد وسایل نقلیه توقیفی تخلف ندارند، با «دستور قضایی» توقیف شده‌اند

By | ۱۴۰۲-۰۹-۱۲

رئیس پلیس راهور ایران روز شنبه، ۱۱ آذر، گفت، بیشتر وسایل نقلیه «رسوب‌کرده» در پارکینگ‌ها که سال‌ها بلاتکلیف مانده‌اند، نه به دلیل تخلفات رانندگی، بلکه «با دستور قضایی» در این اماکن مانده‌اند.

کمال هادیانفر به خبرگزاری ایسنا گفت که تنها «پنج درصد» از خودروها و موتورسیکلت‌ها به دلیل تخلفات رانندگی در پارکینگ هستند و باقی به دلیل توقیف خودرو و با حکم قضایی درباره مواردی مانند «مهریه، بدهی مالیاتی، موارد مربوط به تأمین اجتماعی و شاکی خصوصی» یا به دلیل خسارت‌های ناشی از تصادفات در پارکینگ مانده‌اند.

او خبر داده در حال حاضر «۲۲۰ تا ۲۳۰ هزار» موتورسیکلت در پارکینگ‌ها هستند که مالکان آنها تمایلی به ترخیص ندارند.

هادیانفر مدعی شده تلاش پلیس کاهش توقیف خودروها است و به مأموران گفته شده خودرو در جایی که خانواده در خودرو حضور دارد یا در ساعات شب توقیف نشود.

او در عین حال افزود: «البته اگر دستور قضایی وجود داشته باشد، خودرو توقیف می‌شود.»

در ماه‌های اخیر، گزارش‌های متعدد در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها حاکی از آن است که مأموران پلیس خودروها را به دلیل مقاومت سرنشینان در برابر «حجاب اجباری» و گزارش‌های «تخلف» ثبت‌شده توسط پلیس، در هر ساعتی از شبانه‌روز، با حضور اعضای خانواده یا در مکان‌های نامناسب توقیف می‌کنند.

رئیس پلیس راهور فراجا همچنین به تلاش برای اجرای طرح «توقیف در محل» اشاره کرده تا بر اساس آن خودروهایی که «حکم قضایی» دارند در خانه شهروندان توقیف شوند و به گفته او «احتیاجی به پارکینگ» نباشد.

او به مسئله مربوط به حجاب اجباری اشاره مستقیم نکرده است، اما در مواردی شهروندان خبر داده‌اند پلیس با مراجعه به خانه آنها خواستار آن شده که خودرو به دلیل «بی‌حجابی» توسط مالک به پارکینگ منتقل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *