افزایش ناگهانی قیمت نان در خوزستان؛ نان تافتون ۳۰ درصد گران شد

By | ۱۴۰۲-۱۰-۰۸

همزمان با تورم و افزایش قیمت بسیاری از کالاهای اساسی در ایران، بنا بر اعلام خبرگزاری‌های ایران نرخ نان در استان خوزستان ۳۰ درصد افزایش یافته است.

خبرگزاری فارس، نزدیک به سپاه پاسداران، در گزارشی اعلام کرده که «قیمت نان تافتون به‌صورت ناگهانی و بدون اطلاع‌رسانی قبلی از هر قرص ۵۰۰ تومان به ۶۵۰ تومان افزایش یافت.» به نوشته این خبرگزاری برخلاف ادعای مسئولان مبنی بر عدم افزایش قیمت نان، اخبار افزایش قیمت انواع نان در چند استان در هفته‌های اخیر به صورت جداگانه در رسانه‌ها منتشر شده است.

افزایش سی درصدی قیمت نان در حالی اعلام می‌شود که مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالای اساسی وزارت جهاد کشاورزی نهم آبان ماه سال جاری به خبرگزاری ایرنا گفته بود: «در بحث قیمت نان نیز هیچ‌گونه تغییر قیمتی نداریم؛ زیرا دولت به این صنف یارانه پرداخت می‌کند»

با وجود تاکید مسعود امراللهی، قیمت نان در اکثر شهرهای ایران افزایش یافته است که آخرین مورد آن در خوزستان بوده. صمصامی رئیس اتحادیه نانوایان شهرستان دزفول در این زمینه به «فارس» گفته از صبح روز پنجشنبه هفتم دی‌ماه با مجوزهای قانونی، بهای نان تافتون حدود ۳۰ درصد در سراسر خوزستان افزایش یافته است.

پیشتر سلمان اسحاقی، نماینده مجلس شورای اسلامی نیز ۱۵ آبان سال جاری با انتقاد از دولت از افزایش بیش از ۴۰ درصدی قیمت نان در بیش از ۱۵ استان خبر داده بود. در تابستان امسال خبر افزایش ۴۰ درصدی قیمت نان در مشهد اعلام شده بود. افزایش قیمت نان در کشور در حالی ادامه دارد که وزیر اقتصاد دولت رئیسی در ۲۸ فروردین ماه مدعی شده بود: «در حوزه آرد نه تنها شاهد افزایش مصرف نبودیم بلکه آخرین سنگر معیشتی مردم یعنی مسئله نان خدشه دار نشد و به خوبی بازار مدیریت شد.»

براساس گزارش جدیدی که مرکز آمار ایران از «نرخ تورم نقطه به نقطه» در آذر ۱۴۰۲ منتشر کرده، این رقم با شکستن رکورد، به بیش از ۴۰ درصد رسیده است.

 نرخ «تورم ماهانه گروه خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها» نیز در آذر با رشد بسیاری مواجه شد و از یک درصد در آبان به ۴.۱ درصد رسیده است.

دولت «ابراهیم رئیسی»، با شعار مهار تورم و بهبود وضعیت اقتصادی و تلاش برای ایجاد اشتغال بر سر کار آمد، با این وجود در دو سال گذشته دولت نتوانسته بهبودی در شرایط اقتصادی و وضعیت معیشتی مردم به وجود بیاورد و بنا بر گزارش‌ها هر روز سفره مصرفی خانواده‌ها کوچکتر شده است. در آبان ماه ۱۴۰۲، نرخ تورم سالانه برای خانوار‌های کشور به ۴۴/۹ درصد رسیده است. این در حالی است که افزایش دستمزد در سال جاری ۲۷ درصد بوده و کارمندان و کارگران با مشکلات معیشتی روبه‌رو شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *