جام ملت‌های آسیا؛ تیم ملی فوتبال ایران با پیروزی بر امارات صدرنشین گروه خود شد

By | ۱۴۰۲-۱۱-۰۴

تیم‌ ملی فوتبال ایران در آخرین بازی‌اش از مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا با نتیجه ۲-۱ امارات را شکست داد تا به عنوان صدرنشین گروه سوم، راهی دور بعد شود.

در دیگر بازی این گروه که همزمان با رقابت ایران برگزار شد، فلسطین با سه گل مقابل هنگ کنگ پیروز شد تا علاوه بر ایران و امارات، این تیم هم با درخشش مهاجمش عدی دباغ که زننده دو گل تیمش بود، به دور حذفی صعود کند.

مهدی طارمی که در دو بازی قبلی مقابل فلسطین و هنگ کنگ گل نزده بود، هر دو گل ایران را مقابل امارات به ثمر رساند تا تعداد گل‌های ملی‌اش را به عدد ۴۴ برساند.

ایلگیز تانتاشف داور ازبکستانی بارها از سیستم بازبینی ویدیویی استفاده کرد که از جمله، مردودی گل‌های قلیزاده و محبی را در پی داشت.

بازی ایران و امارات در ورزشگاه اجوکیشین سیتی قطر برگزار شد. اماراتی‌ها یک پنالتی را توسط یحیی الغسانی از دست دادند اما همین بازیکن در دقیقه ۹۳ قفل دروازه ایران را شکست.

علیرضا بیرانوند، احسان حاج‌صفی، شجاع خلیل‌زاده، حسین کنعانی‌، صادق محرمی(رامین رضاییان) سامان قدوس(امید ابراهیمی) سعید عزت‌اللهی، مهدی قایدی(محمد محبی) علی قلیزاده(علیرضا جهانبخش) مهدی طارمی و سردار آزمون(رضا اسدی) بازیکنان ایران در این مسابقه بودند.

ایران در هر سه بازی از مرحله گروهی، یک مدافع را به دلیل مصدومیت از دست داد تا قلعه‌نویی ناگزیر به تعویض اجباری شود.

خلیل‌زاده در برابر فلسطین، مجید حسینی مقابل هنگ کنگ و محرمی در برابر امارات. آسیب‌دیدگی مکرر در خط دفاعی که از نگاه اغلب کارشناسان فوتبال، پاشنه آشیل تیم ملی ایران تلقی می‌شود. ضمن این که کنعانی هم دو کارته شد تا دیدار بعدی را از دست بدهد.

خبرگزاری‌ها سوریه را به عنوان حریف ایران در مرحله یک‌هشتم نهایی معرفی کرده‌اند اما کنفدراسیون فوتبال آسیا هنوز رسماََ تقابل ایران با سوریه را تایید نکرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *