فرزند یکی از فعالان زن زندانی همراه با یک دختر دیگر در قزوین «مفقود شده‌اند»

By | ۱۴۰۲-۱۱-۲۳

وضعیت آیدا مرادبهروزی و هستی محمدحسینی، دانش‌آموزان مفقودشده در قزوین، هم‌چنان نامعلوم است و بی‌خبری از آن‌ها ادامه دارد. خانم مرادبهروزی فرزند یکی از فعالان زن زندانی به خاطر مخالفت با حجاب اجباری است.

کانال تلگرامی «شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران» گزارش داده است که با وجود گذشت حدود دو هفته از ناپدید شدن این دو دانش‌آموز، از« سرنوشت آن‌ها هیچ اطلاعی در دسترس نیست.»

«کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» روز ۲۰ بهمن گزارش داده بود که آیدا مرادبهروزی و هستی محمدحسینی، دو دانش‌آموز ۱۷ ساله، روز ۱۱ بهمن برای رفتن به مدرسه از خانه‌ خارج شدند و از آن‌ها خبری در دست نیست.

به گزارش این کمپین، «خانواده‌های این دو دانش‌آموز به کلانتری، آگاهی، اداره اطلاعات و دادگستری اطلاع داده‌اند، اما تاکنون اقدام مؤثری برای یافتن آن‌ها صورت نگرفته است.»

آیدا مرادبهروزی، فرزند سوری بابایی‌چگینی، فعال حقوق زنان و معترض به حجاب اجباری است که در حال حاضر در زندان به‌سر می‌برد.

برخی منابع خبری گزارش داده‌اند که دادستان قزوین آزادی موقت خانم بابایی با سند و پابند را مشروط به پوشیدن روسری و داشتن حجاب کامل، هم‌چنین ابراز بخشش و ندامت کرده است. رادیوفردا به‌طور مستقل نمی‌تواند این موضوع را تأیید کند.

سوری بابایی چگینی و همسرش محمدرضا مرادبهروزی، کنشگران مدنی هستند که در سال‌های گذشته ویدئوهای اعتراضی به‌ویژه در مخالفت با حجاب اجباری منتشر کرده‌ بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *