کابینه جنگی اسرائیل تصمیم به انجام عملیات علیه ایران گرفت

By | ۱۴۰۳-۰۱-۲۷

مقامات اسرائیلی گفته‌اند که اکثریت اعضای کابینه جنگی این کشور تصمیم قطعی در مورد اقدام تلافی‌جویانه در قبال حمله جمهوری اسلامی گرفته است. برنامه‌های نظامی برای هر دو نوع عملیات تهاجمی و دفاعی به تصویب رسیده‌اند.

جمهوری اسلامی با ده‌ها پهپاد و موشک حمله خود به اسرائیل را در ۱۳ آوریل آغاز کرد. حمله ایران در پی حمله منتسب به اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق صورت می‌گیرد. در حمله به کنسولگری ایران در دمشق دست کم ۷ عضو ارشد سپاه پاسداران کشته شدند.

مقامات اسرائیلی گفته‌اند که اکثریت اعضای کابینه جنگ این کشور تصمیم قطعی در مورد اقدام تلافی‌جویانه در قبال حمله گسترده پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی گرفته است. گفته می‌شود در مورد زمان عملیات و مقیاس آن هنوز اختلاف نظر وجود دارد.

یک روز پس از حملات گسترده پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی، مقامات اسرائیلی روز یکشنبه ۱۴ آوریل (۲۶ فروردین) گفته‌اند که کابینه جنگی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این کشور، تصمیم به اقدام تلافی‌جویانه گرفته‌اند، اما در مورد زمان و مقیاس چنین واکنشی اختلاف‌نظر دارند.

به گزارش رویترز، کابینه پنج نفره که در آن نتانیاهو، یوآو گالانت، وزیر دفاع و بنی گانتس، وزیر کابینه جنگ دارای اختیارات تصمیم‌گیری هستند، روز یکشنبه تشکیل جلسه دادند و انتظار می‌رود بار دیگر برای گفتگوهای بیشتر تشکیل جلسه دهند.

به گزارش روزنامه “تلگراف”، سخنگوی ارتش اسرائیل گفته است که اسرائیل نقشه‌هایی برای حمله به ایران طراحی کرده است. این طرح‌ها در جلسه کابینه جنگ تصویب شده‌اند، اما از آنجا که غرب از اسرائیل خواسته است تا خویشتنداری خود را حفظ کند، مشخص نیست که آیا اسرائیل قصد اجرای این حمله به فوریت دارد یا خیر.

دریادار دانیل هاگاری در بیانیه‌ای به رسانه‌ها گفت: طی دو ساعت گذشته، ما برنامه‌های عملیاتی را برای اقدامات تهاجمی و دفاعی به تصویب رساندیم.

وی افزود: «ما به حفاظت از کشور اسرائیل ادامه خواهیم داد و همراه با شرکای خود به ساختن آینده‌ای امن‌تر و با ثبات‌تر برای کل خاورمیانه ادامه خواهیم داد.»

اسرائیل پس از حمله ایران “هنوز در آماده باش” است

سخنگوی ارتش اسرائیل تایید کرد که پس از حمله بی‌سابقه ایران، اسرائیل همچنان در حالت آماده باش است.

سخنگوی ارتش در بیانیه خود برای رسانه‌ها گفت که مقررات فرماندهی جبهه داخلی که پس از حمله روز شنبه وضع شده بود تا عصر یکشنبه ادامه خواهد داشت.

هاگاری افزود، اسرائیل برنامه‌هایی را برای اقدام “تهاجمی و تدافعی” در پاسخ به حمله ایران طراحی کرده است. او در عین حال تأکید کرد که اولویت اصلی اسرائیل آزادی گروگان‌هایی است که حماس در حملات هفتم اکتبر به جنوب اسرائیل گروگان گرفته است.

سخنگوی ارتش اسرائیل گفت که کشورش گام‌های بعدی را در “دوره مهم ۲۴ ساعته” ارزیابی می‌کند. او افزود که اسرائیل در یک “دوره ۲۴ ساعته بسیار مهم” قرار دارد و در حال بررسی دقیق گام‌های بعدی خود در پاسخ به حمله ایران است.

او افزود، برنامه‌های عملیاتی برای هر دو عملیات تهاجمی و دفاعی به تصویب رسیده‌اند. او اما از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد. وی افزود که عملیات در غزه ادامه خواهد یافت و نیروهای ذخیره برای پیوستن به جنگ فراخوانده خواهند شد.

هاگاری گفت: «ایران از ابتدای جنگ تنها یک چیز خواسته و آن تشدید مناقشه در منطقه است.» ایران تا به حال از طریق نیروهای نیابتی خود کار می‌کرد، اما اکنون چهره خودش را فاش کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *