صدیقه وسمقی در زندان بینایی خود را از دست داده و با مشکل قلبی مواجه است

By | ۱۴۰۳-۰۲-۰۶

همسر صدیقه وسمقی، اسلام‌پژوه و تحلیل‌گر منتقد جمهوری اسلامی، می‌گوید حال این زندانی سیاسی در زندان «مناسب نیست» و او «علاوه بر از دست دادن بینایی با مشکل تپش قلب و فشار خون بسیار بالا مواجه است».

محمد ابراهیم‌زاده، همسر خانم وسمقی روز پنج‌شنبه، ششم اردیبهشت‌ماه، در گفت‌وگو با رادیو فردا گفت که پزشک بیمارستان فارابی اعلام کرده نیازی به آزمایش «میدان دید» برای خانم وسمقی نیست چون این زندانی سیاسی «دید ندارد».

آقای ابراهیم‌زاده در ادامه به رادیو فردا گفت: «قرار بود که مدارک وضعیت چشم خانم وسمقی از طریق بهداری زندان برای پزشکی قانونی ارسال شود، اما این کار صورت نگرفته بود.»

او همچنین افزود که مسئولان زندان اجازه نمی‌دهند صدیقه وسمقی بدون روسری برای ملاقات حاضر شود.

آقای ابراهیم‌زاده در همین روز در گفت‌وگو با سایت «رویداد ۲۴» نیز گفت که از دست رفتن بینایی همسرش به دلیل «یک بیماری ژنتیکی» است و ارتباطی با زندان ندارد اما «آنچه در زندان برای خانم وسمقی حادث شده،‌ بیماری قلبی است».

او در ادامه با بیان اینکه صدیقه وسمقی «قبل از حبس هیچ‌گونه مشکل قلبی نداشته»، اعلام کرد: «بهداری زندان مدت‌ها با داروهای دم‌دستی سعی می‌کردند مشکل قلبی ایشان را رفع کنند اما در نهایت متقاعد شدند که مشکل جدی است و در نهایت ایشان به بیمارستان طالقانی منتقل شد.»

بر این اساس پزشکی قانونی با درخواست عدم تحمل حبس برای این زندانی سیاسی موافقت کرده و درخواست اکنون برای دادستان ارسال شده است.

وضعیت سلامت صدیقه وسمقی در حالی نامناسب اعلام می‌شود که حساب کاربری او در اینستاگرام اعلام کرد به دلیل مقاومت در برابر سیاست حجاب اجباری همچنان این اسلام‌پژوه از حقوق بدیهی خود در زندان اوین از جمله دیدار با وکیل و اعضای خانواده محروم است.

صدیقه وسمقی ۲۶ اسفندماه پارسال توسط مأموران امنیتی جمهوری اسلامی در خانه‌اش در تهران بازداشت شد و یکی از اتهامات او «حضور بدون حجاب شرعی در ملأعام است».

او اعلام کرده که «حجاب تحمیلی جمهوری اسلامی را حجاب شرعی» نمی‌داند و «حجاب اجباری یک بازی سیاسی بیهوده است که زنان با مقاومت خود به این بازی پایان خواهند داد».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *