رضا مهرگان از امضاکنندگان بیانیه برای استعفای خامنه‌ای در زندان اوین اعتصاب غذا کرد

By | ۱۳۹۹-۰۷-۱۲

رضا مهرگان، از امضا‌کنندگان بیانیه چهارده فعال سیاسی و مدنی برای استعفای خامنه‌ای  در اعتراض به محرومیت چهارده ماهه از حق ملاقات و حق دسترسی به درمان، در زندان اوین دست به اعتصاب غذا زده است.

به گزارش سایت حقوق بشر در ایران، این زندانی سیاسی محبوس در اندرزگاه چهار سالن چهار زندان اوین از عصر جمعه ۱۱ مهر ماه در اعتراض به محرومیت ۱۴ ماهه از حق ملاقات با خانواده خود و اعتراض به محرومیت از حق درمان اعلام اعتصاب غذا کرده است.

یک منبع مطلع از وضعیت این زندانی سیاسی به سایت حقوق بشر در ایران گفت که رضا مهرگان از زمان بازداشت در شهریور ماه ۱۳۹۸ از حق ملاقات محروم شده و به او اجازه ملاقات با تنها دخترش و همچنین خواهرش را نداده‌اند.

به گفته این منبع مطلع، مهرگان فقط در دورانی که در بند-۲الف سپاه پاسداران نگهداری می‌شد برای دریافت خبر فوت پدرش یک بار توانست با خانواده خود ملاقات کند و از آن زمان که ۱۴ ماه می‌گذرد حتی اجازه ملاقات کابینی برای دیدار با دخترش هم ندارد و مسئولان زندان اوین گفته‌اند از طرف این زندان مشکلی برای ملاقات وجود ندارد اما سازمان اطلاعات سپاه پاسداران با ملاقات این زندانی سیاسی با خانواده‌اش ممانعت می‌کند.

سایت حقوق بشر در ایران گزارش داد که رضا مهرگان از بیماری قبلی رنج می‌برد و پس از آنکه دچار «سکته مغزی» شد از مشکلات جسمانی وی دو چندان شده و از حق درمان قطعی و خدمات پزشکی محروم است.

اعتراض به صدور احکام فراقانونی از سوی ابوالقاسم صلواتی، محمد مقیسه و سایر قضات دادگاه انقلاب تهران و تایید این احکام از سوی احمد زرگر در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر و محرومیت زندانیان سیاسی از حق دادرسی عادلانه از دیگر دلایل اعتصاب غذای رضا مهرگان عنوان شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *