ابراهیم رئیسی برای بازدید فعالان حقوق بشر از زندان‌های ایران شرط گذاشت

By | ۱۳۹۹-۱۱-۲۷

ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی، می‌گوید ایران حاضر است درهای هر زندان در کشور را به روی فعالان و گزارشگران حقوق بشر باز کند اما «مشروط به اینکه بگذارند ما هم هر زندانی را که در کشور آن‌ها می‌خواهیم ببینیم.»

به گزارش میزان، رئیسی روز دوشنبه در جلسه شورای عالی قضایی گفت: «در این صورت معلوم خواهد شد که حقوق بشر در کدام کشور بیشتر رعایت می‌شود.»

جاوید رحمان،‌ گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر ایران،‌ در آخرین گزارش خود که به تازگی منتشر شد ضمن اشاره به تداوم محدودیت‌های زنان، درباره وضعیت بهداشتی زندانیان و حقوق کارگران هشدار داد.

متن گزارش رحمان به چهل و ششمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل که قرار است چهارم تا ۲۹ اسفندماه برگزار شود ارائه خواهد شد.

گزارشگر ویژه سازمان ملل همچنین گفته است زندان‌های حکومت ایران با نگهداری ۲/۵ برابر ظرفیت زندانی و همچنین کمبود‌های بهداشتی عملا رعایت فاصله‌گیری اجتماعی و قرنطینه را غیرممکن کرده است.

این گزارش همچنین از کمبود امکانات بهداشتی و پزشکی در زندان‌ها انتقاد کرده است.

سازمان گزارشگران بدون مرز پیش از این، جاوید رحمان را به بازدید فوری از زندان‌های ایران فراخوانده بود. این در حالی است که ایران بارها با درخواست گزارشگران بین‌المللی حقوق بشر در زمینه سفر به ایران مخالفت کرده است.

عفو بین‌الملل نیز درباره کمبودهای جدی در زمینه تجهیزات حفاظتی، مواد ضدعفونی‌کننده و وسایل ضروری پزشکی در زندان‌های ایران هشدار داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *