وزیر اطلاعات: هرکس میزبان اسرائیل شود، هزینه آن را پرداخت می‌کند

By | ۱۴۰۰-۱۲-۲۷

تهدید ایران در حالی انجام گرفته است که امارات و بحرین همکاری‌های مشترک اطلاعاتی و امنیتی با اسرائیل را آغاز کرده‌اند

حمله موشکی سپاه پاسداران به اربیل عراق واکنش‌های گسترده‌ای را نزد رهبران سیاسی عراق و منطقه به دنبال داشته است. در حالی که ایران با افتخار از این حمله یاد می‌کند، کشورهای منطقه اقدام ایران را تجاوز به حاکمیت عراق خواندند.

در راستای موضع جمهوری اسلامی، اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات دولت ابراهیم رئیسی گفت :« هرکس که اسرائیل را کمک یا میزبانی کند و در مسیر حمایت از آن حرکت کند باید بداند که روزی هزینه‌ی آن را پرداخت خواهد کرد.»

به گزارش مهر، او که در همایش گرامیداشت هفته «سربازان گمنام امام زمان» شرکت کرده بود، ضمن حمایت از حمله موشکی سپاه پاسداران به اربیل، مدعی شد دشمنان نظام با خفت در حال ترک منطقه هستند.

سازمان ضد تروریسم اقلیم کردستان عراق بامداد یکشنبه، ٢٢ اسفندماه، اعلام کرد که ۱۲ موشک بالیستیک از «خارج مرزهای عراق و اقلیم کردستان و مشخصا از شرق» به‌ سمت اربیل شلیک شده است.

بعدازظهر روز یکشنبه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت این حمله را برعهده گرفت و اعلام کرد که در آن حمله، «مرکز راهبردی توطئه و شرارت» مرتبط با اسرائیل را هدف قرار داده است.

در حالی‌ که بسیاری ‌از منابع نزدیک به سپاه پاسداران این حمله را واکنشی به کشته‌ شدن دو نیروی سپاه پاسداران در هفته گذشته در سوریه اعلام کرده بودند، المیادین، شبکه تلویزیونی وابسته به گروه حزب‌الله لبنان که از متحدان نزدیک جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود، آن را پاسخ به حمله پهپادی اسرائیل به یک پایگاه نظامی در کرمانشاه در تاریخ ۲۵ بهمن‌ عنوان کرد.

به گزارش واشنگتن‌پست، مقام‌های کرد عراقی وجود مقر موساد در اربیل را رد کرده‌اند؛ اما یک مقام آمریکایی با اشاره به گفت‌وگوی خود با همتای عراقی‌اش، به این رسانه گفت محلی که هدف حمله موشکی قرار گرفته، خانه‌هایی را هم که گمان می‌رفت «یک هسته موساد» در آن‌ها فعالیت کند، شامل می‌شده است.

به‌جز کردستان عراق، ایران بارها نسبت به برقراری روابط نزدیک امارات و اسرائیل هشدار داده‌اند. این در حالی است که مقام‌های ارشد امنیتی اسرائیلی از زمان عادی‌سازی روابط بارها به کشورهای جنوبی خلیج فارس سفر کرده‌اند.

اسرائیل به‌تازگی با بحرین، نیز تفاهم‌نامه امنیتی ویژه‌ای را امضا کرده است که راه را برای اسرائیل در زمینه ارائه پشتیبانی اطلاعاتی و نظامی به این کشور همسایه ایران، هموار می‌کند.

این تفاهم‌نامه ۱۴ بهمن‌ماه، در سفر بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل، به منامه، پایتخت بحرین، امضا شد. او در جریان این سفر، ضمن هشدار درمورد گسترش تهدیدها ازسوی ایران، گفت که اسرائیل آماده است تا هرچه در توان دارد، برای کمک به متحدان جدید خود در خلیج فارس انجام دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *