بیش از ۵۰۰ نویسنده، هنرمند و کنشگر خواستار آزادی آتفه چهارمحالیان شدند

By | ۱۴۰۱-۰۷-۲۵

بیش از ۵۰۰ نویسنده، هنرمند و کنشگر ایرانی با امضای بیانیه‌ای بازداشت آتفه چهارمحالیان، شاعر و کنشگر مدنی، را محکوم کردند و خواستار آزادی او و دیگر زندانیان عقیدتی «در اسرع وقت و بدون هیچ قیدوشرطی» شدند.

خانم چهارمحالیان که پیشتر عضو هیئت دبیران کانون نویسندگان ایران بوده، از یازدهم مهر در تهران بازداشت و در بند ۲۰۹ زندان اوین محبوس شده ‌است.

در بیانیه صادرشده آمده که این زندانی همچنان «از حق انتخاب وکیل محروم مانده‌ و به‌رغم گذشت روزها هنوز هیچ گونه اطلاعی دربارهٔ دلیل بازداشت و اتهامات احتمالی این چهره عمومی، به اطلاع عموم و حتی خانواده خودش نرسیده» است.

همچنین بر اساس این بیانیه، «کسی از وضع جسمانی و از نحوه نگه‌داری ایشان در انفرادی یا بند عمومی مطلع نیست.»

امضاکنندگان این بیانیه، «ضمن محکوم کردن برخورد با تمام شهروندانی که به گناه اظهار عقیده خود جلب و احضار شده‌اند، آمران برخوردهای اخیر با نویسندگان و روزنامه‌نگاران و هنرمندان را به تجدیدنظر در این تدبیر وارونه و بارها شکست‌خورده دعوت می‌کنند».

پیشتر کانون نویسندگان ایران نیز با انتشار بیانیه‌ای نوشت: «مسئولیت هر گزندی به جان و سلامت آتفه چهارمحالیان و سایر بازداشت‌شدگان بر عهده‌ٔ حاکمیت است و همهٔ آنان باید فوراً و بدون قید و شرط آزاد شوند.»

همزمان با سرکوب اعتراضات سراسری در ایران، نیروهای امنیتی تعدادی از کنشگران، روزنامه‌نگاران و فعالان سیاسی را نیز بازداشت کرده‌اند.

هنوز آمار دقیقی از همه بازداشت‌شدگان اعتراضات اخیر منتشر نشده، اما سازمان‌های حقوق بشری تعداد آنان را هزاران نفر اعلام کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *