جایزه «ارزش شجاعت» دولت ایتالیا به گوهر عشقی اهدا شد

By | ۱۴۰۱-۱۰-۲۵

گوهر عشقی، مادر ستار بهشتی و از مخالفان سرسخت رهبر جمهوری اسلامی، به عنوان یکی از برندگان جایزه «ارزش شجاعت» در ایتالیا معرفی شد.

الیزابتا آلبرتی کاسِلاتی، وزیر اصلاحات دولت ایتالیا (سمت راست) در حال دادن جایزه «ارزش شجاعت» گوهر عشقی به نماینده او

جایزه «ارزش شجاعت» از سوی «بنیاد ایتالیا» به افرادی اهدا می‌شود که «شجاعت خود بودن را دارند و به ایده‌های خود و دیگران احترام می‌گذارند.»

امسال ۱۳ نفر به‌ عنوان برندگان این جایزه اعلام شدند که علاوه بر گوهر عشقی، پاپ فرانسیس، رهبر کلیسای کاتولیک، از دیگر دریافت‌کنندگان این جایزه اعلام شد.

گوهر عشقی مادر ستار بهشتی وبلاگ‌نویسی است که در سال ۱۳۹۱ به‌دلیل انتشار مطالب انتقادی از جمهوری اسلامی در وبلاگ خود توسط پلیس امنیت سایبری بازداشت شد و به دلیل آسیب‌های ناشی از شکنجه در طول بازداشت جان باخت.

مادر او در ده سال گذشته همواره دادخواه خون فرزندش بوده و با وجود فشارهای شدید از سوی حکومت هیچ گاه از مبارزه و اظهارنظرهای صریح و انتقادی علیه مقام‌های جمهوری اسلامی از جمله علی خامنه‌ای دست نکشیده است.

پریسا ناظری به نمایندگی از گوهر عشقی، جایزه او را روز جمعه، ۲۳ دی در مراسمی از الیزابتا آلبرتی کاسلاتی، وزیر اصلاحات دولت ایتالیا، دریافت کرد.


خانم کاسلاتی در توئیتی در این باره نوشت: «شجاعت ارزشی است که تفاوت ایجاد می‌کند، زیرا می‌تواند به تغییر مسیر تاریخ کمک کند.»

او در ادامه اهدای جایزه به گوهر عشقی را افتخار خود دانست و گفت که او «زنی است که با برداشتن حجاب خود در برابر جهانیان، رژیم ایران را به چالش کشید.»
مراسم اهدای جایزه «ارزش شجاعت» با حضور مقامات بلندپایه ایتالیا از جمله آنتونیو تایانی، وزیر خارجه این کشور، برگزار شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *