این کارگاهی است که مجید کاظمی محکوم به اعدام در آن کار می‌ کرد

By | ۱۴۰۱-۱۰-۲۴

مجید کاظمی، یکی از سه معترض زندانی در اصفهان که به اعدام محکوم شده است، در یک نوار صوتی می‌گوید اعترافات منتسب به او تحت شکنجه بوده و او هیچ سلاحی به همراه نداشته و کسی را نکشته است. زدند و گفتند اینها را بگو…

همکاران مجید‌ می‌گویند او از ۱۴ سالگی کار می‌کرد و بیش از ده سال است که کارگاه دارد. او ورزشکار و عاشق خانواده، همشهری‌ها و میهنش است. (فیلم زیر)

متهمان این پرونده در ابتدا به وکیل تعینی دسترسی نداشتند و تنها در جلسه پایانی دادگاه از وکیل تعیینی بهره‌مند شدند. وکیل تعیینی مجید گفته است: هیچ مدرکی علیه او در پرونده وجود ندارد.‌ این وکیل همچنین شکنجه شدید موکلش برای اعتراف اجباری علیه خود را تایید کرده است.

معین خزایٔلی، حقوق‌دان، با بررسی حقوقی حادثه خانه اصفهان می‌گوید: هیچ شواهد و مدارکی در پرونده به جز اعترافات اجباری متهمان علیه خود و یکدیگر وجود ندارد. حتی تصویر محل حادثه نیز هیچ چیزی را نشان نمی‌دهد. متهمان صرفا افرادی هستند که در صحنه اعتراضات آن شب حضور داشته‌اند. هیچکدام نپذیرفتند که به سوی ماموران تیراندازی کرده‌اند. تنها مستند تیراندازی متهمان به سوی ماموران اعترافات اجباری آنها علیه یکدیگر است. حتی علیه خود نیز اعتراف اجباری نکردند که در تیراندازی نقش داشته‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *