درخواست تعطیلی مسجد امام علی در استکهلم سوئد

By | ۱۴۰۱-۱۱-۰۲

روز شنبه اول بهمن، معترضان ایرانی با تجمع مقابل مسجد امام علی در شمال شهر استکهلم، خواهان تعطیلی این مرکز شدند که از آن با عنوان لانه جاسوسی جمهوری اسلامی یاد کردند.

جمعی از ایرانیان مقیم سوئد با روشن کردن شمع، نمایش عکس‌هایی از اعدام‌شدگان و کشته‌شدگان خیزش انقلابی و گذاشتن گل کنار تصاویرشان، یاد قربانیان جمهوری اسلامی را گرامی داشتند.

بر اساس گزارش‌ها، حدود دو میلیون نفر از جمعیت سوئد را مهاجرانی با ادیان مختلف تشکیل می‌دهند و دولت به مراکز دینی آنان از جمله مسجد امام علی استکهلم وابسته به جمهوری اسلامی، کمک مالی می‌کند.

تجمع‌کنندگان، ایرانیان مقیم سوئد، فعالان حقوق بشری و سیاسی اما این مسجد را نه محلی برای عبادت مسلمانان و به خصوص شیعیان ساکن سوئد که یک «لانه جاسوسی برای جمهوری اسلامی» می‌دانند.

رسانه‌های سوئد نیز در یک سال گذشته گزارش‌های متعددی درباره این مسجد و مساجد دیگر شهرهای این کشور از جمله در مالمو منتشر کردند و با اشاره به این که در این مساجد عمل صیغه انجام می‌شود، از آن با عنوان «تن‌فروشی قانونی» نام بردند.

برخی نمایندگان پارلمان سوئد نیز خواهان تعطیلی این اماکن شدند چرا که به گفته آنان، این مساجد و به طور مشخص مسجد امام علی استکهلم، علاوه بر کمک‌هزینه‌ای که از محل مالیات مردم سوئد دریافت می‌کنند، از دولت‌های غیر‌دموکراتیک مانند جمهوری اسلامی ایران هم بودجه می‌گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *