تجمع اعتراضی در اکباتان و پونک تهران و دهگلان کردستان؛ شعارهای شبانه در کرج

By | ۱۴۰۱-۱۱-۰۳

شهرک اکباتان و محله پونک تهران شامگاه یکشنبه شاهد تجمع خیابانی معترضان و سردادن شعارهایی علیه جمهوری اسلامی بود. در شهر دهگلان نیز معترضان با افروختن آتش به اعتراضات خیابانی در این شهر پرداختند.

همچنین مناطق سعادت‌آباد، شریعتی، شهرک باقری، و جنت‌آباد تهران و نیز مناطقی از شهر کرج صحنه شعارهای شبانه‌های به ویژه شعار «مرگ بر جمهوری اعدامی» بودند.

جمعی از مردم شامگاه یک‌شنبه دوم بهمن ماه با برپایی تجمع در محوطه شهرک اکباتان به سردادن شعارهایی علیه جمهوری اسلامی پرداختند.

معترضان در تجمع شامگاه یک‌شنبه اکباتان از جمله شعار «مرگ بر خامنه‌ای، لعنت بر خمینی»، «مرگ بر جمهوری اعدامی» سردادند و با شعار «زندانی سیاسی آزاد باید گردد» خواهان آزادی معترضان بازداشت شده و زندانیان سیاسی شدند.

شعار‌های از «زاهدان تا تهران، جانم فدای ایران» و «از کردستان تا تهران، جانم فدای ایران» در کنار شعار «اکباتان بیدار است، از ذلت بیزار است» از دیگر شعارهای تجمع اعتراضی یک‌شنبه شب در اکباتان بود.

شهرک اکباتان در سه ماه نخست اعتراضات سراسری از کانون‌های اصلی تظاهرات ضدحکومتی در غرب پایتخت بود و پس از آن ده‌ها نفر از ساکنان این شهرک از جمله زنان و جوانان به دست نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت شدند.

با وجود بازداشت‌های گسترده و سرکوب شدید، این شهرک واقع در غرب تهران همچنان در اعتراضات شبانه و سردادن مداوم شعارهای شبانه نقش پررنگی در میان مناطق مختلف پایتخت دارد.

در منطقه پونک نیز معترضان شامگاه یک‌شنبه با برپایی تجمع خیابانی، اقدام به سردادن شعارهایی علیه جمهوری اسلامی کردند. معترضان در جریان تظاهرات با بستن یکی از خیابان‌های این محله شعارهایی چون «امسال سال خونه، سید علی سرنگونه»، «مرگ بر دیکتاتور»، «مرگ بر خامنه‌ای»، «مرگ بر جمهوری اعدامی» سردادند.

تجمع اعتراضی شامگاه یک‌شنبه در پونک با شعارهای شبانه جمعی از مردم از داخل خانه‌ها و متجمع‌های مسکونی نیز مورد حمایت قرار گرفت و آنها در حمایت از تجمع خیابانی شعارهایی چون «مرگ بر خامنه‌ای جلاد» و «مرگ بر حکومت بچه‌کش» سردادند.

در جنت‌آباد واقع در شمال غرب تهران نیز شامگاه یک‌شنبه جمعی از مردم از داخل خانه‌ها و مجتمع‌های مسکونی خود شعارهای شبانه ضد حکومتی از جمله «هموطن داد بزن حقت و فریاد بزن»، «مرگ بر حکومت اعدامی»، «مرگ بر حکومت بچه‌کش» و «ایرانی با غیرت، حمایت حمایت» سردادند.

معترضان همچنین در سعادت‌آباد تهران اقدام به سردادن شعارهای شبانه کردند. «مرگ بر دیکتاتور»، «مرگ بر خامنه‌ای» و «مرگ بر جمهوری اعدام» از جمله شعارهای شبانه معترضان در سعادت‌آباد بود.

شهرک باقری واقع در منطقه ۲۲ تهران نیز یک‌شنبه شب برای چندمین شب پیاپی شاهد شعارهای ضد حکومتی جمعی از مردم معترض بود. معترضان در این شهرک از جمله شعار «مرگ بر سپاهی»، «سپاه جنایت می‌کند، خامنه‌ای حمایت می‌کند»، «مرگ بر سپاهی آدم‌کش»، «مرگ بر دیکتاتور»، «مرگ بر جمهوری اعدامی» سردادند.

بخشی از مناطق مسکونی در محدوده خیابان شریعتی تهران هم شامگاه یکشنبه صحنه شعارهای شبانه معترضان از جمله «مرگ بر جمهوری اعدامی»، «مرگ بر خامنه‌ای»، «مرگ بر دیکتاتور» بود.

همچنین مناطقی از شهر کرج یک‌شنبه شب شاهد شعارهای شبانه و ضد حکومتی جمعی از مردم این شهر بود. معترضان از داخل خانه‌ها و فراز مجتمع‌های مسکونی خود از جمله شعار «تا آخوند کفن نشود، این وطن وطن نشود» و «خامنه‌ای ضحاک، می‌کشیمت زیر خاک» سردادند.

«قسم به سربداران، ایستاده‌ایم تا پایان»، «از زاهدان تا تهران، جانم فدای ایران»، «مهاباد، کردستان، جانم فدای ایران» از دیگر شعارهای شبانه معترضان در کرج بود.

تعداد دیگری از شهرهای ایران نیز شاهد شعارهای شبانه معترضان علیه جمهوری اسلامی بود و در شهر دهگلان استان کردستان هم جمعی از معترضان با افروختن آتش و بستن یکی از خیابان‌ها، ضمن برپایی اعتراض خیابانی به سردادن شعارهایی ضد حکومتی پرداختند.
رادیو فردا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *