روایت تازه: «آزار جنسی به کودکان فوتبالیست در مشهد، سناریویی ساخته شده در آمریکاست»!

By | ۱۴۰۱-۱۱-۰۳

پس از تلاش‌های متعدد برای سرپوش گذاشتن بر آزار جنسی ۱۵ فوتبالیست کودک در مدرسه فوتبالی در مشهد، متهم در یک یادداشت نوشته که «این خبر صرفا یک سناریو از سوی اتاق فکری در کشور آمریکا است تا چهره نظام جمهوری اسلامی ایران را خراب کند».

در روزهای گذشته و پس از انتشار خبر آزار جنسی به کودکان فوتبالیست در یک مدرسه فوتبال در مشهد، رئیس هیات فوتبال خراسان رضوی تلاش کرده است یا جلوی انتشار خبر را بگیرد «اگر می‌دانستم در نطفه خفه می‌کردم» و یا برای سرپوش بر ماجرا با کدخدامنشی، موضوع را لاپوشانی کند.

اما امروز روزنامه هم‌میهن در گزارش نوشته که متهم این آزار جنسی، خبر تعرض به کودکان را کار اتاق فکری در آمریکا دانسته است: «در یک گروه تلگرامی که متشکل از مالکین مدارس فوتبال در مشهد است، فردی که مورد اتهام تعرض به نوجوانان این مدرسه فوتبال قرار گرفته با انتشار یک متن بلندبالا در این گروه تلگرامی مدعی شد که این خبر صرفا یک سناریو از سوی اتاق فکری در کشور آمریکا است تا چهره نظام جمهوری اسلامی ایران را خراب کند.»

هم‌میهن که با این فرد با اسم مخفف «ع.پ» گفتگو کرده، از قول او نوشته: «هیچ اتفاق ناگواری رخ نداده و شکایتی نیز از سوی این مدرسه فوتبال تنظیم شده تا افرادی که چنین اتهامی می‌زنند پاسخگو باشند.»

همچنین بخارایی، مدیر این مدرسه فوتبال گفته است: «تا این لحظه که با شما صحبت می‌کنم هیچ شکایتی به دست ما نرسیده و چنین موضوعی طراحی افرادی در کشور آمریکا است که قصد دارند برای فوتبال و کشور ایران حاشیه درست کنند».

حیدری، رییس هیات فوتبال خراسان رضوی موضوع را سیاسی می‌داند: «موضوع آنطور که در رسانه‌ها عنوان شده نیست، بلکه بیشتر یک دعوای سیاسی بین دو جناح است که برخی افراد قصد دارند گروه مقابل را تخریب کنند تا در هیئت‌فوتبال رای لازمه را کسب کنند. از این 15 خانواده‌ی شاکی اکثرا اصلا بحث تجاوز به فرزندان‌شان را مطرح نکرده‌اند. بازهم تاکید می‌کنم این موضوع بیشتر جنبه سیاسی دارد».

فعالیت بدون مجوز این باشگاه هم مورد اعتراض خانواده‌ها بوده است. به گفته یکی از والدین دراین باشگاه خبری از هیئت‌مدیره و مدیرعامل نیست: «همه‌کاره‌ی این مدرسه فوتبال همین شخصی است که در این گروه تلگرامی بیانیه‌ای منتشر کرده است.»

مدیر این مدرسه فوتبال درخصوص اینکه چطور مدرسه فوتبال بدون مجوز، کودکان و نوجوانان را ثبت نام کرده، گفته: «هرچه که آقای محسن حیدری دبیر هیئت فوتبال استان بگویند، صحیح است.» دبیر هیئت فوتبال استان پیشتر تایید کرده بود که این مدرسه فاقد مجوزهای قانونی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *