ادامه تظاهرات و شعاردهی در شهرهای مختلف کشور و حمایت هنرمندان از معترضان

By | ۱۴۰۱-۱۱-۰۶

خیزش انقلابی مردم ایران علیه جمهوری اسلامی با تظاهرات و شعاردهی گسترده مردم در محلات مختلف تهران و شهرهای دیگر ادامه داشت و چهره‌های مشهور در اظهارات خود با محکوم کردن سرکوب خونین مردم، حمایت خود را از معترضان نشان دادند.

اهالی شهرک اکباتان در تهران شامگاه چهارشنبه پنجم بهمن‌ماه به خیابان آمده و شعار می‌دهند: «خامنه‌ای گوش کن، صدای اکباتانه، ای ضحاک بچه‌کش، قبرت شده آماده».

صدای شعارهای ضدحکومتی در شامگاه چهارشنبه پنجم بهمن در نقاط مختلف تهران از جمله میدان ملت، ستارخان، خیابان دامپزشکی، شهرک شهید باقری و نارمک طنین‌انداز شد.

قزوین: در شامگاه چهارشنبه پنجم بهمن صدای شعارهای ضدحکومتی در این شهر طنین‌انداز شد.

اهواز : در شامگاه چهارشنبه پنجم بهمن مردم این شهر شعارهای ضدحکومتی سردادند.

ادای احترام به کشته‌شدگان و معترضان اعدام شده در زندان‌های جمهوری اسلامی نیز ادامه داشت. روز چهارشنبه پنجم بهمن، چند شهروند در روستای سنگر سپیدان با حضور بر مزار نوید افکاری، کشتی‌گیر اعدام شده، بر مزار او گل گذاشتند.

از سوی دیگر، جمعی از خانواده‌های زندانیان محکوم به اعدام مقابل زندان قزل‌حصار کرج تجمع کرده و خواهان توقف اجرای حکم اعدام شدند. به گفته یک شاهد عینی، سه زندانی برای اجرای اعدام به سلول انفرادی منتقل شده‌‌اند.

بر اساس گزارش‌ها، نیروهای یگان ویژه به خانواده‌های تجمع‌کننده‌ حمله کردند.

در همین حال، فراخوان‌ها برای یادبود کشته‌شدگان نیز ادامه دارد. قرار است مراسم چهلم محمود احمدی، از کشته‌شدگان ایذه که جمهوری اسلامی پیکرش را تحویل نداد، روز پنجشنبه در روستای سرراک سفلی برگزار ‌شود.

از سوی دیگر، در حالی که مراسم و جشنواره‌های حکومتی با تحریم گسترده مردم روبرو شده، گزارش‌ها و تصاویر منتشر شده صندلی‌ها و سالن‌های خالی جشنواره فیلم فجر را نشان می‌دهد.

در همین حال، کیومرث پوراحمد، کارگردان، در واکنش به حضور فیلمش در جشنواره فجر، در اینستاگرام نوشت: تهیه‌کننده و بعضى عوامل فیلم مایل بوده‌اند فیلم «پرونده باز است» در جشنواره باشد، اما من، نویسنده و کارگردان… با این همه داغى که بر دل داریم دیگر چه جشنى ، چه جشنواره‌اى !؟

پوراحمد افزود: «چندسالی است که جشنواره فجر دیگر جشن سینمای ایران نیست، بلکه جشن دو سه ارگان خاص است. در این چند سال جشنواره برای من هیچ ارزش و اهمیتی نداشته، به خصوص در این سال خونبار و دردناک. اما تهیه‌کننده به عنوان مالک فیلم مانند جاهای دیگر جهان می‌تواند درخواست حضور یا عدم حضور در جشنواره را بدهد.»

لادن طباطبایی، بازیگر، نیز در پاسخ به اظهارات بهروز افخمی که خیزش ایرانیان علیه جمهوری اسلامی را «نمایش زودگذر خیابانی» توصیف کرده بود، با اشاره به کشته‌شدگان و بازداشتی‌های اعتراضات، فشارهای امنیتی به اقشار مختلف جامعه و مشکلات معیشتی شهروندان، گفت: «شما هیچ‌کدام از این‌ها را ندیدی؟… فیلمساز حکومتی بودن چه حسی دارد؟»
ایران‌اینترنشنال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *