ادعای جدید یک نماینده مجلس: تمام عوامل «پشت‌پرده» مسمومیت دانش‌آموزان دستگیر شدند

By | ۱۴۰۱-۱۲-۲۱

یک نماینده مجلس شورای اسلامی باوجود ادامه انتشار گزارش‌ها از حملات به مدارس و مسمومیت دانش‌آموزان، امروز مدعی شد که «تمام عوامل پشت‌پرده» آن «دستگیر» شده‌اند.

به گزارش رسانه‌های ایران، محمدرضا میرتاج الدینی، نماینده مجلس شورای اسلامی درباره جزئیات جلسه غیرعلنی صبح امروز بکشنبه بیست و یکم اسفند ماه مجلس، گفت: موضوع «مسمومیت دانش آموزان» نیز در این جلسه مطرح شد.

از آبان و آذرماه امسال گزارش‌هایی با موضوع «مسمومیت دانش‌آموزان مدارس» در بعضی رسانه‌های محلی برخی شهرهای ایران از جمله «قم» منتشر شد که اندکی بعد در شهرها و مدارس دیگر ایران نیز گسترش یافت و موجب بروز نگرانی عمومی میان خانواده‌ها و دانش‌آموزان و مطالبه برخورد با عوامل آن شد.

در همین راستا، محمدرضا میرتاج‌الدینی با ادعای اینکه براساس «گزارش‌های ارائه شده» تمام عوامل «پشت پرده» این اتفاقات «دستگیر» شده‌اند، گفت: کسانی که «به صورت عمد» در این ماجرا دست داشتند، «به اشد مجازات با آن‌ها برخورد خواهد شد.»

در ماه‌های اخیر نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی از جمله «وزارت اطلاعات»، «سازمان اطلاعات سپاه پاسداران» و «سازمان اطلاعات فراجا» به همراه بخش‌های دولتی همچون «وزارت کشور»، «وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» و «وزارت آموزش و پرورش» رسیدگی به موضوع را در دست گرفته‌اند و از انتشار هر گونه جزئیات در مورد آمران و عاملان این حوادث خودداری کرده‌اند.

با این وجود، هر چند روز یک بار «سناریوی» متفاوتی توسط مقامات و نهادهای امنیتی و دولتی جمهوری اسلامی برای توجیه موضوع مسمومیت دانش‌آموزان منتشر شد. از انتساب مسمومیت‌ها به «معترضان» و «سفارت انگلیس» گرفته تا حواله دادن آن به «عوامل دشمن». با این وجود مسمومیت‌های سریالی در ماه‌های اخیر واکنش جدی نهادهای بین‌المللی و بسیاری از دولت‌های غربی را درپی داشته است.

در جدیدترین آنها، پارلمان اروپا قرار است روز چهارشنبه هفته جاری در مورد مسمومیت دختران دانش‌آموز در ایران به بحث بپردازد و احتمالا به دنبال آن، قطعنامه‌ای صادر کند.

هانا نیومن، نماینده آلمان در پارلمان اروپا روز پنجشنبه هجدهم اسفندماه با انتشار توییتی، اعلام کرده بود که این جلسه پارلمان «فرصت مهم دیگری برای افزایش آگاهی در مورد سرکوب» در ایران و «مخالفان شجاع آن» است.
صدای آمریکا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *