درخواست بیش از ۲۰۰ روزنامه‌نگار داخل ایران برای آزادی الهه محمدی و نیلوفر حامدی

By | ۱۴۰۱-۱۲-۲۳

ده‌ها نفر از روزنامه‌نگاران و خبرنگاران ساکن ایران در نامه‌ای به رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی، خواستار آزادی الهه محمدی و نیلوفر حامدی، دو روزنامه‌نگار بازداشت‌شده در جریان اعتراضات اخیر، شدند.

امضاکنندگان این نامه با اشاره به «عفو» گسترده بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری در هفته‌های اخیر، از متوقف شدن این اقدام به «دلایلی نامعلوم» اظهار تأسف کرده و خواستار تداوم این روند در آستانه سال نو خورشیدی شده‌اند.

در بخشی از این نامه آمده است که به‌رغم اظهارات غلامحسین محسنی اژه‌ای مبنی‌بر این‌که صرفاً زندانیانی که شاکی خصوصی دارند شامل عفو نمی‌شوند، اما این دو روزنامه‌نگار شاغل در رسانه‌های داخلی پس از شش ماه بازداشت «موقت» همچنان در «بلاتکلیفی» و در زندان به سر می‌برند.

به گزارش روزنامه هم‌میهن، چاپ تهران، تا لحظه تنظیم این خبر، اسامی امضاکنندگان نامه به رئیس قوه قضاییه در حال افزایش است.

نیلوفر حامدی و الهه محمدی که حوادث و رخدادهای مربوط به پس از کشته شدن مهسا امینی را در قالب انتشار در رسانه‌های رسمی ایران پوشش دادند، در همان روزهای نخست اعتراضات سراسری توسط نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت شدند و پس از روزهای متمادی بازجویی در سلول‌های انفرادی زندان اوین، هم‌اکنون در زندان زنان قرچک ورامین به سر می‌برند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *