پخش «اعترافات اجباری» از دختران رقصنده شهرک اکباتان

By | ۱۴۰۱-۱۲-۲۳

حساب توییتری «شهرک اکباتان» خبر داد دخترانی که ویدئوی رقص گروهی آن‌ها هم‌زمان با روز جهانی زن بازتاب گسترده یافته بود، وادار به «اعتراف اجباری» شده‌اند.

در این توییت که عصر دوشنبه منتشر شد آمده است بازداشت اعضای این گروه رقصنده که در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی به «دختران اکباتان» معروف شده‌اند، توسط «قوه قضاییه» جمهوری اسلامی صورت گرفته است.

این توییت می‌افزاید این پنج نفر پس از احضار اولیه و دریافت تذکر، بار دیگر از سوی قوه قضاییه احضار و پس از «دو روز بازداشت» وادار به اعتراف اجباری در مقابل دوربین شدند.

بر اساس این گزارش، ویدئوی اعترافات اجباری این پنج نفر در صفحه اینستاگرام مربی رقص آن‌ها منتشر شده است.

حساب کاربری «شهرک اکباتان» روز ۱۹ اسفند خبر بازداشت پنج دختر رقصنده اکباتان را «شایعه» خوانده و اعلام کرده بود که آن‌ها فقط «تذکر» گرفته‌اند.

روز ۱۷ اسفند، همزمان با روز جهانی زن، از این پنج نفر ویدئویی منتشر شد که در محوطه بلوک ۱۳ شهرک اکباتان تهران، با ترانه رما، خواننده اهل نیجریه و سلنا گومز، خواننده آمریکایی، در حال رقصیدن هستند.

شهرک اکباتان از آغاز اعتراضات سراسری تاکنون از کانون‌های اعتراضات ضد حکومتی در تهران بوده است.

نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی از سومین ماه اعتراضات سراسری با بازداشت‌های گسترده و چند مرحله‌ای ساکنان اکباتان، بسیار تلاش کردند که اعتراضات در این شهرک را سرکوب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *