نازنین بنیادی هم اعلام کرد که از «منشور مهسا» جدا شده است 

By | ۱۴۰۲-۰۲-۱۹

نازنین بنیادی،‌ بازیگر و فعال حقوق بشر ایرانی هم اعلام کرد که از گروه «همبستگی و سازماندهی برای آزادی ایران» یا «منشور مهسا» جدا شده است.

او در توییتی خطاب به مردم ایران نوشت: «پنج ماه پیش در راستای انقلاب مردم ایران به شورای همبستگی پیوستم. در این مسیر فراز و نشیب های زیادی رو تجربه کردم و همواره سعی بر این داشتم که صدای مردم ایران باشم.»

نازنین بنیادی با اعلام رسمی جدا شدن از این گروه نوشت: «حال که از این شورا به صورت کامل خارج شدم، به مانند همیشه برای استقرار حکومتی دموکراتیک و سکولار بر پایه اعلامیه جهانی حقوق بشر در کنار مردم ایران خواهم بود.»

منشور «همبستگی و سازماندهی برای آزادی» یا به اختصار «منشور مهسا» بهمن سال گذشته در نشستی با عنوان «آینده جنبش دموکراسی ایران» در دانشگاه جورج تاون شهر واشنگتن مطرح شد.

پیشتر حامد اسماعیلیون، فعال حقوق بشر، از اعضای خانواده‌های قربانیان هواپیمای اوکراینی و چهره برجسته مخالفان جمهوری اسلامی طی ۷ ماه گذشته، با انتشار بیانیه‌ای در توییتر از «فشار بیرونی» بر اعضای «گروه جورج تاون» سخن گفته و کناره‌گیری خود از این ائتلاف را اعلام کرده بود.

پیشتر نازنین بنیادی، عبدالله مهتدی، شیرین عبادی و مسیح علی‌نژاد چهار عضو باقیمانده در این پیمان، در یک بیانیه ادامه همکاری در قالب این گروه را سخت توصیف کرده بودند.

گروه «همبستگی و سازماندهی برای آزادی ایران» در ابتدا هشت عضو داشت که به غیر از امضاکنندگان این بیانیه حامد اسماعیلیون، رضا پهلوی، گلشیفته فراهانی و علی کریمی هم از اعضای آن بودند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *