نامه سپیده قلیان از زندان اوین برای نمایشگاه کتاب تورین

By | ۱۴۰۲-۰۳-۰۱
نامه‌ای از سپیده قلیان در مراسمی در نمایشگاه کتاب بین‌المللی تورین، همراه با معرفی ترجمه ایتالیایی کتاب «تیلاپیا خون هورالعظیم را هورت می‌کشد»، خوانده شد. شهر تورین چند ماه پیش به این فعال کارگری، شهروندی افتخاری اعطا کرد‌ه بود.
به گزارش بی بی سی، سپیده قلیان در نامه‌ای که از زندان اوین فرستاده، نوشته است:«از سرزمینی دور به شما نامه می‌فرستم که قدر و منزلت تفکر پایینتر از همه جا و جد و جهد مستبدان در خفه کردن صدای نویسندگان و شاعران از همه جا بالاتر.»
او نوشته این نامه را «از سرزمینی که گلوله‌اش یک قرن پیش قلب میرزاده عشقی، شاعر بلندآوازه مشروطه را زد و از جایی که دو سال پیش دهان بکتاش آبتین شاعر را بست.» فرستاده است.
خانم قلیان در انتهای نامه‌اش آورده است: «اما یادمان باشد که این روزها زنان ایرانی، پرچمدار جنبشی هستند که میخواهد برای آینده‌ای آزاد برای همه جامعه ایران، شعار زن، زندگی، آزادی را فریاد بزند.»
سپیده قلیان، بعد از انتشار ویدیویی از لحظات پس از آزادی و در مقابل زندان اوین که علیه رهبر ایران شعار می‌داد، دوباره بازداشت و به دو سال حبس محکوم شد. او در آن ویدئو شعار می‌داد: «خامنه‌ای ضحاک، می‌کشیمت زیر خاک».
سپیده قلیان از محکومان پرونده اعتراضات نیشکر هفت تپه خوزستان بود که تا کنون بارها بازداشت شده و دوران حبسش را در زندان‌های مختلف ایران گذرانده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *