زندان رجایی شهر در مسیر تعطیلی؛ صدها زندانی به زندان قزلحصار منتقل شدند

By | ۱۴۰۲-۰۵-۱۱

خبرگزاری هرانا – به دنبال دستور رییس قوه قضاییه درخصوص جابجایی (تعطیلی) زندان رجایی شهر کرج، طی ۲۴ ساعت اخیر چند صد تن از محبوسین این زندان شامل شماری از زندانیان سیاسی و عقیدتی به زندان قزلحصار منتقل شدند. به سایر زندانیان اطلاع داده شده این روند در روزهای آینده ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، تعداد پرشماری از زندانیان محبوس در زندان رجایی شهر کرج به زندان قزلحصار منتقل شدند.

خانواده یکی از زندانیان به هرانا گفت: “از شب دوشنبه نهم مرداد، دستکم سیصد تن از محبوسین این زندان بدون اعلام قبلی و به یکباره به زندان قزلحصار منتقل شدند.”

بنا بر اطلاعاتی که هرانا دریافت کرده است، شماری از افراد منتقل شده، زندانیان سیاسی و عقیدتی هستند.

به زندانیان ساکن زندان رجایی شهر اطلاع داده شده که روند انتقال زندانیان باقی مانده در روزهای آینده ادامه خواهد یافت.

غلامحسین محسنی اژه ای در فروردین سال جاری به رئیس سازمان زندان‌ ها دستور داد تا تمهیدات لازم برای “تعطیلی” ساختمان فعلی زندان رجایی‌ شهر کرج را انجام دهد.

وی با بیان این ادعا که اقدام مذکور “به منظور رفاه حال ساکنان و مردم استان البرز” صورت خواهد گرفت، گفته بود: “زندان رجایی‌ شهر که در داخل شهر کرج است باید هر چه زودتر به خارج شهر منتقل شود و محل فعلی آن از وضعیت زندان بودن خارج و اقدامات متعاقب بعدی در قبال آن صورت گیرد.”

زندان رجایی شهر کرج که در گذشته با نام زندان گوهردشت از آن یاد میشد، در منطقه رجایی شهر کرج در استان البرز واقع شده است. این زندان که در طبقه‌ بندی سازمان زندان‌ ها به عنوان محل نگهداری محکومان جرایم خشن شناخته می‌ شود، سال‌ هاست به عنوان محل تبعید زندانیان سیاسی و غیر سیاسی توسط نهادهای امنیتی نیز مورد استفاده قرار میگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *