رییس جامعه هتل‌داران: در هر استان یکی دو هتل به خاطر حجاب پلمب شده است

By | ۱۴۰۲-۰۵-۱۷

رئیس جامعه هتل‌داران ایران از افزایش آمار پلمب روزانه هتل‌ها به دلیل «رعایت نکردن حجاب» مسافران خبر داد.

به گزارش ایسنا، جمشید حمزه‌زاده گفت: «آمار پلمب هتل‌ها روز به روز بیشتر می‌شود و به یکی از چالش‌های فعالان هتل‌داری تبدیل شده است. آمار دقیق هتل‌های پلمب‌شده در حال گردآوری است ولی تاکنون استان فارس بیشترین تعداد هتل‌های پلمب‌شده را داشته است.»

«هتلدار نمی‌تواند مسافر را اجبار کند، البته موقع پذیرش مسافر خواسته می‌شود حتما حجاب را رعایت کنند که رعایت هم می‌کنند، ولی خدمات هتل ۲۴ ساعته است».

در همین حال حسن سیادتان عضو هیات مدیره جامعه هتل‌داران ایران و رئیس جامعه هتلداران فارس نیز گفته است یکی از هتل‌های فارس با حدود ۷۰ نفر پرسنل و تعداد زیادی مهمان پلمب شده است:

«هر چند این هتل با وساطت چند روز بعد فک پلمب شد، اما مسئله ما این است اگر این اتفاق‌ها در بخشی از هتل، مثل کافی‌شاپ رخ می‌دهد آنجا باید تعطیل شود، نه اینکه کل مجموعه هتل پلمب شود.»

او گفت «در هر استان یکی دو هتل به این دلیل پلمب شده» و این روش برخورد که کل هتل پلمب شود را «غلط» خواند:

«در یزد بیش از یک ماه است یک هتل بسته شده و صاحب هتل اعلام کرده بود حداقل اجازه بدهید درختان باغچه را آب دهیم. انتظار داریم راه حلی برای این موضوع سنجیده شود.»

با وجود اعتراض گسترده زنان در ایران به حجاب اجباری، حاکمیت به پیشبرد طرح موسوم به «عفاف و حجاب» اصرار دارد.

مجلس شورای اسلامی در نظر دارد لایحه «حجاب و عفاف» را بجای بررسی در صحن علنی از طریق اصل ۸۵ به قانون تبدیل کنند. رای‌گیری در این باره هفته آینده انجام می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *