بازداشت «دو خبرنگار اصولگرا» پس از انتشار نقل‌قولی از ابراهیم رئیسی

By | ۱۴۰۲-۰۷-۱۷

علی غفاریان، مدیر مسئول سایت خبری صراط نیوز و هاتف صالحی، فعال رسانه‌ای اصولگرا، در پی انتشار نقل قولی از وحید حقانیان، دستیار سابق رهبر جمهوری اسلامی، درباره «نظرخواهی رئیسی برای رهبر شدن و جانشینی خامنه‌ای»، بازداشت شده‌اند.

وبسایت صراط نیوز با تایید بازداشت مدیر مسئول خود، از قول خانواده علی غفاریان، خبر داد که نیروهای امنیتی از شامگاه یک‌شنبه هفته گذشته او را بازداشت کرده‌اند.

خانواده علی غفاریان، همچنین گفته‌اند که «با گذشت یک هفته، هنوز از شرایط، جزییات پرونده و دلیل بازداشت او» اطلاعی ندارند.

این وبسایت همچنین گزارش داد که هاتف صالحی، از فعالان رسانه‌ای نزدیک به حکومت، نیز همزمان با مدیر سایت صراط نیوز بازداشت شده است و از شرایط و محل نگهداری او نیز اطلاعی در دست نیست.

اتهامات این دو فعال رسانه‌ای نزدیک به طیفی از مقامات حکومتی تاکنون به طور رسمی اعلام نشده است با این حال برخی رسانه‌ها در ایران دلیل بازداشت هاتف صالحی را انتشار نقل قولی از وحید حقانیان، دستیار ویژه پیشین علی خامنه‌ای درباره «نظرخواهی ابراهیم رئیسی در خصوص جانشینی علی خامنه‌ای» عنوان کردند.

هاتف صالحی روز شنبه ۸ مهر ماه در شبکه اجتماعی ایکس نوشته بود: «وحید حقانیان چندی پیش به حقیر گفت: در سال ۱۳۹۶ ابراهیم رئیسی به طور خصوصی از من راجع به آینده سیاسی و رهبر شدنش نظرخواهی کرد.»

این فعال رسانه‌ای نزدیک به مقامات حکومتی در ادامه تاکید کرده بود که «جعل واژه بانوی اول توسط جمیله علم‌الهدی را باید در این حال و هوا» یعنی سودای رئیسی برای رسیدن به «رهبری جمهوری اسلامی» پس از مرگ علی خامنه‌ای، «تفسیر کرد.»

خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا، همان روز بدون ذکر محتوای توییت هاتف صالحی نوشت: «وحید حقانیان نقل قول مذکور را کذب محض» خوانده است.

با این حال هاتف صالحی در شبکه اجتماعی ایکس دیگر به طور ضمنی تهدید کرد که «فایل صوتی اظهارات وحید حقانیان درباره رئیسی» را منتشر خواهد کرد.

او نوشت: «جناب وحید حقانیان، معاون سابق امور ویژه دفتر رهبر حکیم انقلاب، آیا اجازه می‌فرمایید فایل صوتی اظهاراتتان با محوریتِ “مشورت ابراهیم رئیسی پیرامون آینده سیاسی‌اش” را منتشر کنم» و «در غیر این صورت تکذیبیه خود را هر چه سریعتر تکذیب» کنید.

توییت هاتف صالحی هنگامی منتشر شد که جمیله علم‌الهدی که در جریان سفر همسرش ابراهیم رئیسی برای شرکت در مجموع عمومی سازمان ملل او را همراهی می‌کرد، طی مصاحبه‌ای با نشریه نیوزویک به عنوان «بانوی اول ایران» معرفی شد.

جمیله علم‌الهدی پس از بازگشت از سفر نیویورک طی یک سخنرانی، گفت: «من تازه متوجه شدم که مرا به عنوان بانوی اول معرفی کردند» اما «لازم است توضیح دهم در ساختار جمهوری اسلامی ایران بانوی اول همسر رهبر انقلاب» است.

اشاره او به منصوره خجسته باقرزاده، همسر علی خامنه‌ای است که دست‌کم از زمان رسیدن همسرش به مقام «رهبری»، هیچ مصاحبه یا عکسی از او منتشر نشده است.
رادیو فردا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *