زمین‌خواری هزار میلیارد تومانی کاظم صدیقی، امام‌جمعه تهران

By | ۱۴۰۲-۱۲-۲۴

صدیقی پیش از این مدعی شده بود که «خدا در وجود رهبری تجلی دارد» و رهبر جمهوری اسلامی با امام دوازدهم شیعیان در ارتباط است

یاشار سلطانی، روزنامه‌نگار ساکن ایران، روز چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ در وب‌سایت شخصی‌اش افشا کرد که کاظم صدیقی، نماینده رهبر جمهوری اسلامی و امام‌جمعه موقت تهران، بیش از چهار هزار مترمربع از زمین‌ها و باغ‌های دولتی در منطقه ازگل در تهران را به صورت غیرقانونی تصاحب کرده است.

بر اساس این گزارش، کاظم صدیقی که هم‌زمان با منصب حکومتی امام جماعت پایتخت، رئیس ستاد امر به‌ معرف و نهی‌ از منکر تهران، مدیر حوزه علمیه امام خمینی، مشاور عالی رئیس قوه قضاییه و نایب‌رئیس شورای مدیریت حوزه علمیه تهران است، به‌تازگی چهار هزار و ۲۰۰ مترمربع از مجموع باغ‌های «حوزه علمیه امام خمینی» تهران در منطقه گران‌قیمت ازگل در شمال شرق تهران را به‌‌رایگان به شرکت «پیروان اندیشه‌های قائم» واگذار کرده است.

یاشار سلطانی، افشاگر پرونده‌های اختلاس مالی و حقوق‌ نجومی مدیران شهرداری تهران در زمان مدیریت محمدباقر قالیباف، نوشته که شرکت «پیروان اندیشه‌های قائم» را خود کاظم صدیقی، دو پسر و عروس او در آذر ۱۴۰۱ تاسیس کرده‌اند و در واقع نماینده رهبر جمهوری اسلامی که تولیت حوزه علمیه امام خمینی تهران را هم بر عهده دارد، از مجموع ۲۳ هزار مترمربع باغ این مدرسه، بخشی از آن را که قیمتش به بیش از هزار میلیارد تومان می‌رسد، به نام خود و اعضای خانواده‌اش کرده است.

در میان اعضای موسسان این شرکت، نام جواد عزیزی، کارمند شهرداری تهران، و فضل‌الله بیگوردی، سرتیم حفاظت کاظم صدیقی، نیز دیده می‌شود. این باغ تفکیک‌شده برای این روحانی و اعضای خانواده و نزدیکانش از سه سمت به خیابان اصلی متصل است و همین موجب افزایش ارزش‌ آن شده است.

یاشار سلطانی می‌گوید حوزه علمیه امام خمینی تهران با مدیریت کاظم صدیقی بخشی از زمین‌هایش را از شهرداری تهران، سازمان اوقاف و «برخی خیرین مانند تاجر پرحاشیه و نزدیک به جریان روحانیت سیاسی یعنی مطلبی کاشانی» خریداری کرده است. مطلبی کاشانی فردی است که کاظم صدیقی در سال ۱۳۹۹ مدعی شد او مصباح یزدی را در خانه‌اش غسل داده و مصباح یزدی حین این غسل برای مدت کوتاهی زنده شده است.

مدرسه علمیه امام خمینی تهران در خیابان گلستان شرقی در منطقه ۱ تهران قرار دارد. این مجموعه در زمینی به مساحت ۲۳ هزار مترمربع زمین شامل برج و باغ، ۲۵ واحد آپارتمانی برای استادان، مسجد، استخر، مجموعه ورزشی و ساختمان حوزه علمیه قرار دارد.

سلطانی نوشته است: «صدیقی که روزی گفته بود فقر نتیجه بی‌دینی است و چندروزه از بین می‌رود، راست می‌گفت؛ چون توانست در مدت یک سال به این ثروت افسانه‌ای دست یابد.»

کاظم صدیقی، ملقب به «شیخ گریان»، از سال ۱۳۸۸ و پس از اتخاذ موضع تند علیه معترضان به نتایج انتخابات آن سال، بیش از پیش به رهبر جمهوری اسلامی نزدیک شد و در همان سال از علی خامنه‌ای، حکم امامت جمعه موقت تهران را دریافت کرد.

او که مدتی رئیس دادسرا و دادگاه عالی انتظامی قضات بود و هم‌اکنون نیز مشاور عالی رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی است، در یک دهه اخیر در بسیاری از مراسم مذهبی برگزارشده در «بیت رهبری» سخنران اصلی بوده است.

روح‌الله حسینیان، قائم‌مقام سابق دادستان کل کشور در وزارت اطلاعات و از حامیان اصلی سعید امامی و از عوامل قتل‌های زنجیره‌ای دهه‌های ۶۰ و ۷۰ در ایران، درباره کاظم صدیقی و احکامی که او در قوه قضاییه صادر کرده، گفته بود: «به او گفتم پرونده‌هایت را دیدم. ماشاالله خیلی قاطعانه بود. او هم پاسخ داد که اگر ما چیزی برای خدا داشته باشیم برای قیامتمان، همین‌ها (احکام اعدام) است.»

کاظم صدیقی روز ۶ مهر ۱۳۹۸ در خطبه‌های نمازجمعه تهران در اظهاراتی جنجالی با هدف تعریف و تمجید از رهبر جمهوری اسلامی مدعی شد:‌ «رهبری اولین حرف را در راس هرم طراحی می‌کرد که خودش می‌جوشد، خودش وجود دارد، خودش حضور دارد، خودش علم دارد، خودش معرفت دارد و خودش، خودش نیست، بلکه خدا در وجود او تجلی کرده است.»

او اردیبهشت‌ ۱۳۹۹ هم به نقل از فردی، روایتی را درباره نظر موافق امام دوازهم شیعیان درباره خامنه‌ای بیان کرد و گفت: «پرسیدم آقا، حضرت آقا در نظر شما چطورند؟ حضرت فرمودند ایشان از مایند. این جریان به قدر زیادی مرا شارژ کرد. چون ما رهبری داریم که از قماش حضرت است.»

کاظم صدیقی تیر ۱۳۹۱ نیز از قول یک روحانی مورداعتماد مدعی شد: «آیت‌الله خامنه‌ای مکررا خدمت حضرت [امام زمان] تشرف داشته، ولی نشناخته است. وجود مبارک امام زمان هم در [مراسم] عرفات با اسم، ایشان را دعا می‌کرد.»

او دی‌ ۱۳۹۹، چند روز پس از مرگ مصباح یزدی، روحانی تندرو شیعه، در صداوسیمای جمهوری اسلامی روایتی را تعریف کرد که بر اساس، آن «مصباح یزدی هنگام درخواست شفاعت غسال چشمانش را باز کرده و پس از یک لبخند مهربانانه، دوباره چشم‌هایش را بسته است».

صدیقی به‌عنوان یکی از منصوبان رهبر جمهوری اسلامی در چندین نهاد حکومتی و در سمت رئیس ستاد امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر، روز ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ خواستار افزایش سرکوب‌ زنان مخالف حجاب اجباری شد و تاکید کرد: «با آرام‌تر شدن اوضاع باید برخورد با کشف ‌حجاب تشدید شود.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *